تازه های سایت

کد مطلب: 20607
15. مرداد 1393 - 8:35
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی شهرستان نهاوند برگزار می شود.

 به گزارش پایگاه خبری گرو، میثم مرادی در نشست خبری با خبرنگاران نهاوند گفت: بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان همدان از 26 مرداد به مدت چهار روز به میزبانی شهرستان نهاوند برگزار می شود.

وی افزود: به منظور ایجاد نشاط بیشتر در بین هنرمندان و برگزاری کارگاههای آموزشی و نقد و بررسی کارها از شش شخصیت برجسته هنری از سطح کشور نیز برای حضور در جشنواره دعوت به عمل آمده است.

مرادی با بیان اینکه در هر دوره ميزباني با توجه به كميت گروه هاي شركت كننده و پويايي هنر تئاتر نهاوند در كانون توجهات رسانه ها و افكار عمومي قرار مي گیرد، گفت: این امر باعث تزريق شادي و نشاط اجتماعي به پيكره شهر، شهروندان،جذب هنرمندان، افزايش انگيزه نسل جديد هنرمندان اين شهرستان  و تبادل افكار بين هنرمندان مي شود.

وی گفت: با توجه به تقاضای بازبینی 120 اثر نمایشی که از مهر سال گذشته تا کنون در سطح شهرستانها اجرای عمومی داشته اند هیات داوران استان پس از بازبینی از بین آثار یاد شده ، هشت الی 10 اثر را برای اجرا در جشنواره مورد تایید قرار داده اند .

مرادي اضافه كرد: براي كيفيت بخشي، در برگزاري جشنواره 10كميته تشكيل شده و خوشبختانه از نظر اسكان و ساير امكانات براي اجراي نمايش ها محدوديتي نخواهيم داشت و سعي كميته هاي 10گانه بر اين است كه اين جشنواره با كيفيت تر از دوره هاي گذشته و با انعكاس و بازتاب مطلوب اين جشنواره در حوزه ملي برگزار شود.

وی گفت: در این جشنواره روزانه سه اثر نمایشی در سالن اندیشه مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی (ره) به روی صحنه می روند و جلسات نقد و بررسی پس از اجرای آنها برگزار می شود .

مرادي همچنین از برگزاري نمايشگاه كتاب با موضوع كتب هنري، برگزاري نمايشگاه روزانه شامل عكسهايي از آثار به اجرا درآمده و كارناوال نمايشي در سطح شهر كه نويد برگزاري جشنواره را دارد، خبر داد.

دیدگاه شما