تازه های سایت

کد مطلب: 20597
14. مرداد 1393 - 9:48
دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش نهاوند از ثبت نام بیش از 22 هزار نفر از دانش آموزان در سامانه سناد این اداره خبر داد.

دانش آموز

 به گزارش پایگاه خبری گرو، سهراب جلالوند با بیان این که بخش عمده‌ای از ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام شده است گفت: بر این اساس بیش از 91درصد از دانش‌آموزان که معادل 22 هزار و 111 نفر هستند ثبت‌نام کرده و اطلاعات آنها در سامانه ثبت‌نام "سناد"‌ثبت شده است.

وی افزود: از بین ثبت نام شدگان دوره های مختلف تحصیلی ، دوره ابتدایی با 11 هزار و 551 نفر دانش آموز بیشترین تعداد نام نویسیها را دارد که از این تعداد پنج هزار و 696 نفر پسر و پنج هزار و 855 نفر دختر می باشند که پیش بینی می شود تعداد دانش آموزان این دوره به 13 هزار نفر برسد.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش نهاوند گفت: در مجموع از ابتدای فصل نام نویسی تا کنون 22 هزار و 111 نفر شامل 11 هزار و 534 نفر پسر و 10 هزار و 577 نفر دختر در سامانه سناد نام نویسی شده اند که در 301 مدرسه و 961 کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد.

جلالوند از رشد آمار دانش آموزان دوره ابتدایی خبر داد و گفت: از بین دوره های مختلف تحصیلی ، تعداد دانش آموزان ثبت نام شده دوره ابتدایی در مقایسه با سال گذشته سه درصد رشد داشته که این رقم در دوره متوسطه اول ثابت و در دوره متوسطه دوم دو درصد کاهش داشته است .

وی ضمن در خواست از اولیاء و مدیران مدارس برای ثبت نام در زمان باقیمانده گفت: با توجه به اینکه مراحل سازماندهی دبیران و همچنین صدور ابلاغ آغاز شده لذا از مدیران و اولیاء دانش آموزان انتظار می رود تا با سرعت بیشتری نسبت به نام نویسی از دانش آموزان خود اقدام نمایند.

جلالوند در ادامه به روند نظارت بر اجرای نام نویسی از دانش آموزان در مدارس اشاره کرد و گفت: به منظور نظارت بر امور ثبت نام دانش آموزان از ابتدای خرداد تا پایان تیرماه بیش از 200 بازدید توسط معاونین و کارشناسان اداری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بیشترین تلاش این اداره بر ایجاد رضایت حداکثری بوده است افزود: خوشبختانه در زمان ثبت نام مشکلات خاصی وجود نداشته و بیشترین آمار نارضایتی اولیا دانش آموزان مربوط به توزیع متوازن رشته ای می باشد که به علت عدم اطلاع کافی و تمایل و گرایش آنان به رشته علوم تجربی اغلب با مشکلاتی همراه بود.

جلالوند گفت: توزیع متوازن رشته ای در راستای تحول ساختار آموزش و پرورش و سیاست گسترش رشته های فنی و حرفه ای جهت مهارت آموزی صورت گرفته تا از ازدیاد صاحبان مدارک دانشگاهی بدون کاربرد جلوگیری شود.

کارشناس آموزش و پرورش نهاوند به تمهیدات ایجاد شده برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی هنگام ثبت نام اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اطلاعات ثبت شده دانش آموزان در سامانه سناد به صورت محرمانه می باشد لذا به منظور جلوگیری از مراجعه مدیران به کافی نت های داخل شهر تعداد 10 دستگاه رایانه در محل پژوهشگاه تجهیز گریده تا مدارسی که فاقد امکانات اینترنتی بوده اند بتوانند از این مکان برای نام نویسی استفاده نمایند .

وی با شاره به مزایای نام نویسی الکترونیکی در سامانه سناد گفت: یکی از مزیتهای نام نویسی الکترونیکی در سامانه سناد توجه به تراکم مناسب و ظرفیت آموزشگاهها است به گونه ایکه پس از تکمیل ظرفیت هرمدرسه و کلاس سیستم قادر به نام نویسی حتی یک نفر اضافه تر از سهمیه و ظرفیت نمی باشد و همین مساله باعث جلوگیری از فشار بی رویع به آموزشگاه خاصی می شود.

دیدگاه شما