تازه های سایت

کد مطلب: 20418
5. مرداد 1393 - 12:10
رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان نهاوند گفت: 50 نانوایی متخلف به تعزیزات حکومتی نهاوند معرفی شدند.
به گزارش پایگاه خبری گرو، مجتبی رضایی گفت: در شهرستان نهاوند 204 واحد نانوایی مختلف وجود دارد که از این تعداد 103 نانوایی در شهر نهاوند و 101  واحد دیگر در سه شهر گیان، برزول و فیروزان و روستاهای تابعه مستقر هستند.
رضایی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسی اتاق اصناف شهر نهاوند 50 نانوایی متخلف را برای اعمال قانون به تعزیرات حکومتی معرفی کرد.

وی افزود: در بازرسیهای به عمل آمده از نانوایی های سطح شهر نهاوند 50 واحد نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شده که اکثر جرائم آنها عدم رعایت بهداشت، کم فروشی و رعایت نکردن ساعت کاری بوده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 650 نفر در عرصه تولید نان در شهرستان نهاوند فعالیت دارند و بازرسی و نظارت متعدد و مستمر توسط اداره نهاوند بر عملکرد نانوایی انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه حذف جوش شیرین از نان های سنتی و صنعتی مورد اهتمام جدی شورای سلامت و تنظیم بازار نهاوند قرار گرفته است، افزود: دوره های آموزشی ضرورت کنترل و نظارت بر استفاده نکردن ازجوش شیرین با همکاری مرکز بهداشت نهاوند برای نانوایان در حال انجام است.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت از بازدیدهای سرزده روزانه ماموران و بازرسان اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان نهاوند از 30 تا 35 نانوایی در سطح شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: تمام نانوایی‌ها نهاوند موظف به استفاده از آرد غنی شده سبوس دار هستند.

مجتبی رضایی با بیان اینکه در 10 روز آینده 100 بنر یک متری با موضوع اهمیت وجود سبوس در نان های تهیه و برای مردم در سطح شهرستان نهاوند نصب می شود، گفت: تصور قدیمی مبنی بر اینکه نان سفید از نان سبوس دار با کیفیت‌تر است، باید از بین برود.

رضایی عنوان کرد: رعایت میزان سبوس در هر نان علاوه بر بالابردن ارزش غذایی آن، افزایش میزان آرد بدست آمده و کاهش هزینه های پخت متصدیان نانوایی ها را به دنبال دارد به همین علت  کارخانجات آرد باید آرد غنی شده در اختیار نانواهای قرار دهند.

دیدگاه شما