تازه های سایت

کد مطلب: 20287
30. تير 1393 - 11:14
عضو شورای اسلامی شهر نهاوند گفت: مدیریت امور شهری نهاوند به علت نداشتن در آمدهای پایدار شهری برای اجرای طرحهای زیربنایی با مشکل مواجه می باشد و هدف شورا این است در این زمینه شهرداری را یاری نموده تا بتواند برنامه های خود را محقق سازد .

index

صفی اله خرم آبادی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: از آنجا که در آمدهای ناپایدار نمی تواند تامین کننده اهداف برنامه ریزی های شهری قرار گیرد و لازم است برای طرحهای کلان و زیر بنایی بر در آمدهای پایدار تکیه نمود لذا اغلب ، اجرای برنامه ها و طرحها با کندی و تاخیر صورت می پذیرد.

وی افزود: بودجه شهرداری که طبق قانون در شورا به تصویب می رسد عمدتا بر مبنای وضع عوارض ساخت و سازها و مجوز صدور پروانه ها صورت می گیرد که با توجه به ناپادار بودن آن نمی تواند مبنایی برای برنامه ریزیهای بلند مدت وزیر بنایی باشد.

وی افزود: متاسفانه در این رابطه با توجه به رکود شدید بازار مسکن و عدم رونق ساخت و ساز طبیعتا بخشهایی از منابع مالی شهرداری محقق نخواهد شد و در نتیجه بخشهایی از تعهدات امور شهری در زمینه اجرای طرحهای عمرانی با مشکل روبرو می شود.

وی با اشاره به برخی از طرحهای زیر بنایی شهرستان که اجرای آنها به دلایل فوق با کندی مواجه شده افزود: برای مثال ایجاد میدان مرکزی شهر در ساختمان فعلی دخانیات نیاز به 80 میلیارد ریال پول دارد در حالیکه شهرداری نهاوند در حال حاضربیش از 125 میلیارد ریال بدهی دارد که جزء دیون آن می باشد .

وی ایجاد پارک بزرگ 50 هکتاری نهاوند را ازدیگز برنامه های در دست اجرای شورا و شهرداری برای تغییر چهره شهرستان عنوان کرد و گفت: برای ایجاد نشاط شهری طرح احداث پارک بزرگ 50 هکتاری نهاوند در دست اجرا می شود که در حال حاضر در فاز اول اجرای آن تا کنون 13 هزار هکتار از اراضی این منطقه تملک شده و مابقی نیز در دست پیگیری می باشد.

وی حرکت برای ایجاد منابع مالی و در آمدهای پایدار را از جمله سیاستهای کلان شورای شهر ذکر نمود و افزود: برای حل مشکلات عمده شهرستان شورای شهر به دنبال راهکارهای ایجاد در آمدهای پایدار است که در این زمینه مجوز ایجاد دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اخذ شده که این مرکز از ابتدای مهر امسال با پذیرش پنج رشته تحصیلی شروع به کار خواهد نمود.

خرم آبادی همچنین گفت: در این راستا با سرمایه گذارانی در خارج از استان نیز نشستهایی برگزار شده که تا حدودی نظر آنها برای سرمایه گذاری در امور خدمات شهری جلب شده است.

وی ثبات مدیریت را از دیگر عوامل تاثیر گذار در نظام برنامه ریزی شهری عنوان کرد و گفت: برای برنامه ریزیهای بلند مدت علاوه بر داشتن در آمدهای پایدار، ثبات مدیریت نیز به عنوان یکی از فاکتورهای مهم به شمار می آید و هدف ما نیز در این راستا قرار دارد که از برنامه ها شهردارحمایت نموده و ضمن آن نظارت دقیق بر اجرای آنها داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم آنگونه که شایسته است به مردم شهر نهاوند خدمت رسانی نماییم.

رییس کمیسیون امور اجتماعی شورای شهر در ادامه به برگزاری نشستهای محلات اشاره کرد و گفت:به منظور ارتباط مستقیم اعضای شورای شهر و شهردار با مردم ، جلسات هفتگی در مساجد هر محله برگزار می شود و مردم مشکلات خود را به صورت مستقیم با شورا و شهرداری در میان می گذارند .

وی از اجرای طرح مطالعاتی ایجاد نماد "نهاوند دروازه ورود اسلام" در ورودی شهر خبر داد و افزود: با توجه به اینکه اسلام نخستین بار از این شهر وارد ایران شد و صدای اذان از مناره های آن طنین انداز شد لذا برای انتقال این معنا اجرای طرحی در دست مطالعه می باشد که نمادی را در ورودی شهر نصب گردد.

وی با بیان برنامه های این شورا برای تحقق شعار سال گفت: شورای اسلامی شهر نهاوند به منظور عمل به فرامین مقام معظم رهبری تا کنون برنامه هایی را به اجرا گذاشته و با گروههای مختلف فرهنگی جلساتی را برگزار نموده که حاصل آن به عنوان نقشه راه فرهنگی شورا قرار گرفته است.

خرم آبادی به طرحهای کوتاه مدت و میان مدت اجرا شده در شهر نهاوند اشاره کرد و افزود: بازگشایی معبر دوخواهران ، تملک بخشی ازاملاک حاشیه مسیل ، ساماندهی 10 هزار متر مربع از ورودیهای شهر ، ساماندهی پارکهای شهری ، زیر سازی و لکه گیری 50 هزار متر مربع از معابر ، اصلاح هندسی 300 متر از معابر ، ساماندهی جمع آوری زباله شهری و اختصاص 200 سطل بزرک زباله و بازسازی سرویسهای بهداشتی از مهمترین برنامه هایی است که توسطه شهرداری و با تصویب شورا اجرا شده است.

دیدگاه شما