تازه های سایت

کد مطلب: 20169
25. تير 1393 - 16:25

DSC04153

به گزارش پایگاه خبری گرو ، با حضور مسئولان نهاوند دفتر کمیسیون پزشکی و ارزیابی معلولان نهاوندی افتتاح شد تا از این پس این عزیزان در نهاوند مورد ارزیابی جسمی و روانی قرار بگیرند و از رفت و آمد به مرکز استان و شهرستان ملایر خود داری کنند.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند در حاشیه مراسم افتتاح به خبرنگار ما گفت: نبود کمیسیون پزشکی تشخیص و ارزیابی معلولیت درنهاوند باعث میشد یک فرد معلول برای انجام مراحل و آزمایشات کمیسیون پزشکی مشقت و سختی سفر به شهر ملایر و  یا مرکز استان را تحمل کند که برای فرد معلول هزینه بر و در بعضی موارد هم بدون نتیجه بود.

آیت صالحی افزود: این دفتر به منظور تشخیص معلولیت و ارزیابی جسمی، ذهنی، روانی معلولان نهاوندی برای تشکیل پرونده و ارائه نوع خدمات، کمیسیون پزشکی تشخیص و ارزیابی معلولیت در نهاوند فعال شد.

وی افزود: در این کمیسیون 7 پزشک دائم و دو پزشک غیر دائم هر هفته بیش از 35 نفر از معلوان نهاوندی را از نظر جسمی، ذهنی، شنوایی، بینایی، روانی، مزمن و ترکیبی مورد ارزیابی قرار می دهد که بعد از تایید این کمیسون برای افراد معلول پرونده تشکیل شده و به قسمت های مختلف اداره بهزیستی برای تحت پوشش قرار دادن و اعطای تسهیلات معرفی میشوند.

 صالحی گفت: در شهرستان نهاوند 7200 هزار معلول وجود دارد که تعداد 4600 نفر از آنها در حیطه توانبخشی و بقیه در حیطه اجنماعی قرار دارندکه برای 5200 نفر از آنه پرونده تشکیل شده است.

آیت صالحی بیان داشت: فعالیت آزمایشی این کمیسیون از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز و در مدت 24 روز گذشته پرونده بیش از 100 نفر از معلولان نهاوند مورد ارزیابی و نظارت اولیه قرار گرفت و کد گذاری مناسب معلولیت انجام شد.

وی از فعالیت کمیسیون معافیت سربازی و صدور کارت معلولیت در شهرستان نهاوند برای افراد واجدالشرایط خبر داد و گفت: این امر توسط چهار کارشناس سازمانی و سه کارشناس بیرون سازمانی انجام می شود.

****  افتتاح کمپ میان مدت ترک اعتیاد ویژه بانوان در نهاوند

فرماندار نهاوند در این مراسم بیان داشت: در استان همدان تاکنون تنها یک مرکز میان اقامتی بانوان در شهر همدان فعالیت داشته اما با پیگیری و تلاش مستمر و فراهم نمودن امکانات مطلوب دومین مرکز میان اقامتی بانوان استان همدان در شهر نهاوند افتتاح شد.

عبدالملکی افزود: در این مرکز برنامه های مختلفی برای بازپروری و پرورش روحی افراد اجرا می شود تا این افراد بعد از مرخص شدن توان اداره زندگی خصوصی خود بدون برخورد با مشکلات را داشته باشند.

وی گفت: با راه‌اندازی مرکز میان اقامتی بانوان نهاوند، زمینه مناسب برای درمان و ترک اعتیاد معتادان زن به صورت اردوگاه تخصصی فراهم می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی نهاوند در ادامه افزود: بیشترین حجم درمان معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد صورت می‌گیرد و افراد مصرف کننده مواد مخدر می‌توانند با مراجعه به این مراکز و یا معرفی از طرف نهادهای مربوطه تحت درمان قرار گیرند.

صالحی گفت: دراین کمپ که ظرفیت 50 نفر را دارد امکاناتی همچون روان شناس، مدد کار، پزشک و داروخانه و کلاس های مشاوره و خودباوری وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر هفت کمپ ترک اعتیاد در نهاوند وجود دارد که همه دارای مجوز بوده و خانواده‌ها می‌توانند فرزندان معتاد خود را برای درمان به این کمپ‌ها معرفی کنند.

صالحی بیان کرد: هر دوره درمان ترک اعتیاد در مراکز ترک اعتیاد 21 روز است که مبالغی برای کمک هزینه از خانواده آنان دریافت می شود.

آیت صالحی بیان داشت: کمپ های ترک اعتیاد نهاوند هم اکنون دارای دو مشکل اساسی است که یکی کمبود و نداشتن امکانات و وسایل ورزشی است و دیگر پذیرش معتادانی که بر اساس قانون 16 از سوی کلانتری ها به کمپ ها ارجاع و بدون پرداخت هیچ هزینه ای پذیرش می شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند عنوان کرد: در طول هشت سال گذشته که کمپ های ترک اعتیاد در نهاوند تأسیس شده اند 40 هزار معتاد در آنها پذیرش که حدود 65 درصد آنها طی گذراندن دوره های ترک اعتیاد بهبود و به خانواده و جامعه برگشته اند.

دیدگاه شما