تازه های سایت

کد مطلب: 20149
25. تير 1393 - 8:38
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: سالانه بیش از ۱۱۱ هزار تن انواع محصولات باغی در نهاوند تولید می‌شود.

محصولات باغی

 به گزارش پایگاه خبری گرو ، احد ظفری گفت: در شهرستان نهاوند 11 هزار و 520 هکتار باغات میوه وجود دارد که مهمترین محصولات آن مانند سیب، زردآلو، هلو و شلیل، انگور و گردو دارای مرغوبیت ویژه ای هستند.

 ظفری گفت: نهاوند یکی از شهرستان های استان است که با تولید بیش از 111هزار تن محصولات باغی در استان نقش مهمی در بخش محصولات کشاورزی ایفا می کند و برخی محصولات باغی آن مقام اول در استان را دارا است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۱۱ هزار تن محصولات باغی در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: برداشت ۳۲ هزار تن انواع هلو از ۲هزار و ۹۵ هکتار باغ های بارور نهاوند آغاز و تا مهرماه امسال ادامه دارد.

ظفری افزود: سطح زیر کشت محصول هلو دو هزار و 95 هکتار و متوسط برداشت از هر هکتار 15 تن هلو می باشد که پیش بینی می شود امسال بیش از31 هزار تن هلو در شهرستان نهاوند برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند عنوان کرد: 40 درصد هلوی تولیدی در باغ های نهاوند زعفرانی، 47 درصد کاردی، پنج درصد انجیری و هشت درصد از سایر ارقام است که از دیگر ارقام هلو در نهاوند می توان به مغانی، انجیری، زعفرانی، تبریزی و کاردی اشاره کرد

وی اظهار کرد: سالانه 111 هزار تن محصول باغی در این شهرستان تولید می شود که 107 میلیارد ارزش افزوده آن است و 8 هزار نفر هم در این بخش اشتغال دارند که این میزان محصول علاوه بر نیاز کشور به عراق هم صادر می شود.

دیدگاه شما