تازه های سایت

کد مطلب: 20144
25. تير 1393 - 0:54
فرماندار نهاوند گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار واحد مسکن مهر در نهاوند تحویل متقاضیان شده که در این واحد ها هیچگونه فضای آموزشی منظور نگردیده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، امامعلی عبدالملکی در شورای آموزش و پرورش نهاوند گفت: با استقرار متقاضیان در واحدهای مسکن مهراحداثی در شهرک شهید حیدری جمعیت این منطقه با افزایش روبرو گردیده که نیاز آنان به فضای آموزشی بیشتر از گذشته احساس می شود.

وی گفت: با توجه به وضعیت موجود در صورت عدم احداث فضای آموزشی مورد نیازمشکلات مهمی در این زمینه برای خانواده ها ایجاد می شود .

وی بر لزوم تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای حل این مشکل تاکید کرد و افزود: برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی در مسکن مهر لازم است کارگروه ویژه ای تشکیل شود و با حضور مدیران ادارات ذیربط، هر چه سریعتر برنامه ریزی های لازم به عمل آید.

عبدالملکی همچنین بر ضرورت تهیه سند برای املاک دولتی تاکید کرد و گفت: املاک دولتی متعلق به بیت المال است و باید سند مالکیت برای آنها تهیه شود .

وی افزود: در این خصوص با اقدامات موثر آموزش و پرورش، بیش از 80 درصد فضاهای آموزشی مناطق روستایی این شهرستان سند دار شده و سند دار کردن فضاهای آموزشی شهری نیز در دست اقدام است.

در این جلسه مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز گفت: بحث کمبود فضای آموزشی در مسکن مهر بحثی جدی است که در صورت عدم برنامه ریزی برای آن به مشکلی اساسی تبدیل می شود.

وی بر لزوم برنامه های کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت برای حل این مشکل اشاره کرد و افزود: برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی در مسکن مهر لازم است کارگروه ویژه ای تشکیل و با حضور ادارات مرتبط هر چه سریعتر برنامه ریزیهای لازم به عمل آید.

وی گفت: در حال حاضر زمینی برای احداث فضا ی آموزشی در مسکن مهر آماده شده که بنا به مشکلاتی در حال حاضر عملیات ساخت و ساز روی آن انجام نمی شود که در این زمینه لازم است ادارات مرتبط با بحث ساخت و ساز از جمله تامین اجتماعی همکاریهای لازم را اعمال نمایند .

وی گفت: در دستورالعمل ارسالی از سوی استانداری بر بحث زمین برای فضای آموزشی توسط شهرداری تاکید شده که امیداست شهرداری نهاوند زمینهای با کاربری آموزشی را درشهر شهید حیدری در اختیار این اداره قرار دهد.

دیدگاه شما