تازه های سایت

کد مطلب: 20086
23. تير 1393 - 9:21
شهردار نهاوند گفت: 80 درصد اعتبارات شهرداری نهاوند به بخش عمران تخصیص داده شده است.

تغییر سیما و منظر شهری نهاوند برنامه ریزی شده است

به گزارش پایگاه خبری گرو ، شاهین فرجی فر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: 80 درصد بودجه از محل اعتبارات داخلی شهرداری به فعالیت های عمرانی به همراه اجرای اقدامات کارشناسی شده برای طرح ها و پروژه های  شهر نهاوند اختصاص داده شده است.

وی هدف از اجرای پروژه ها را مهیا کردن زمینه های رفاه شهروندی و هم چنین ارائه خدماتی ماندگار به آیندگان بیان کرد افزود: هر چه در انجام امورعمرانی شهر موفق عمل کنیم به همان نسبت زیر ساخت ها برای رشد و توسعه شهری بیشتر تقویت خواهد شد.

فرجی فر با بیان اینکه در فصل کاری قرار گرفته ایم و این یک فرصت مناسب برای اجرا و پیشبرد اهداف توسعه شهری است، گفت: با انجام برنامه ریزی های مدون و کارآمد خوشبختانه امسال پروژه ها سرعت و شتاب بیشتری گرفته است که امید است با تامین به موقع اعتبارات بتوانیم در شش ماهه نخست سال حجم عمده ای از فعالیت های عمرانی را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه های اعضای شورای اسلامی در توسعه شهری ، دغدغه شهرداری نیز می باشد تصریح کرد: ازجمله مهمترین پروژهای عمرانی در حال انجام  شهرداری را میتوان ساماندهی ورودی شهر از سمت کرمانشاه، احداث پارک نواری بلوار ورزش ، ساماندهی پارک لاله و جدول گذاری معابر عنوان کرد.

شهردار نهاوند پیاده رو سازی ، زیر سازی راه دسترسی تپه ابوذر ، ساماندهی ورودی شهر از سمت بروجرد ، ساماندهی پارک های آزادگان ، شیخ منصور و شهید طالبیان ، روکش آسفالت معابر ، زیر سازی و لکه گیری آسفالت ، بلوک چینی قبور باغ بهشت و در نهایت بازگشایی وتعریض خیابان دوخواهران را از دیگر اقدامات اجرایی شهرداری نهاوند عنوان کرد.

**** واگذاری امور خدمات شهری به بخش خصوصی نقش بسزایی در توسعه امور شهری دارد

شهردار نهاوند در ادامه گفت: تاکنون واگذاری امور خدمات شهری و فضای سبز و جمع آوری زباله و محل رفت وروب معابر شهری و نگهداری فضای سبز به صورت امانی توسط شهرداری انجام که منجر به نگهداری به صورت سنتی شده است؛که از این پس قرار است امور شهری نهاوند به بخش خصوصی به صورت تخصصی واگذار شود.

وی گفت: واگذاری امورخدمات شهری به بخش خصوصی در توسعه امور شهری نقش بسزایی را دارد تا آنجا که در این شرایط شهرداری به عنوان یک ناطر وارد کار می شود و بخش خصوصی می تواند در اجرای امور شهری موفق تر و با کیفیت بیشتری عمل کند.

به گفته فرجی فر از جمله مزایای این کار را افزایش راندمان کاری، کاهش هزینه های اضافی و تخصصی تر شدن امور به همراه جلوگیری از اتلاف سرمایه در شهرداری می توان نام برد که از طرفی توجه به نیروی انسانی شاخص در بخش های مذکور در این طرح لحاظ و تمامی تمهیدات رفاهی و معیشتی و بیمه را برای پرسنل شاغل برابر قانون کار به همراه حقوق و مزایای آن در نظر گرفته شده است.

بر همین اساس نیز آمار و اطلاعات تمامی پارک ها،معابر شهر در یک پروسه سه ماهه جمع آوری و با برآورد قیمت نگهداری تمام شده فضای سبز و امور خدمات شهری انجام گرفته است که خوشبختانه با اخذ مجوز های قانونی در سال 93 شهرداری نهاوند تمامی امور توسعه و نگهداری فضای سبز شهری و نیز امور رفت وروب معابر و جمع آوری زباله ها را به بخش خصوصی متخصص واگذار خواهد کرد.

فرجی فر در این خصوص از تمامی شرکت ها و پیمانکاران واجد شرایط که دارای تخصص و تجربه کافی میباشند دعوت میکند تا با مراجعه به سایت شهرداری به نشانیsh-nahavand.ir نسبت به ثبت نام در مناقصه های فضای سبز اقدام نمایند.

دیدگاه شما