تازه های سایت

کد مطلب: 19898
12. تير 1393 - 9:23
رییس اداره دارایی وامورمالیاتی شهرستان نهاوند گفت: پایان تیر آخرین مهلت ارائه اظهار نامه مالیاتی در شهرستان نهاوند است.

DSC04059

به گزارش پایگاه خبری گرو ، محمد مالمیر در جمع خبرنگاران شهرستان نهاوند گفت: پایان تیرماه آخرین مهلت تکمیل اظهار نامه های مالیاتی است که به همین دلیل از مشمولین پرداخت مالیات درخواست میکنیم کارهای ارسال اظهار نامه را در اوایل تیرماه انجام داده و آنرا به پایان ماه موکول نکنند تا بتوانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

مالمیر گفت: مشمولین پرداخت مالیات باید از طریق سامانه تکمیل اظهار نامه مالیاتی اقدام کنند که فرصت آنها قابل تمدید نیست و در صورتی که قصد استفاده از معافیت مالیاتی دارند کار خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی در خصوص نوع مالیات‌ها گفت: در اظهار‌نامه‌های اشخاص مالیات بر مشاغل، اشخاص حقیقی، شرکت‌ها ، اشخاص حقوقی، اجاره املاک و مستغلات تعریف شده و تسلیم اظهار‌نامه مالیاتی خودرو  در دفاتر پیشخوان دولت و اداره پست شهرستان نهاوند در حال انجام است.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان نهاوند عنوان کرد: تمام واحدهای صنفی موظف به پرداخت مالیات هستند و باید تا پایان تیرماه با مراجعه به اداره امور مالیاتی اظهار نامه مالیاتی خود را پر کنند، زیرا همین مالیاتها فضای شهر را آماده زندگی و فعالیت شهروندان می کند و این در واقع حق مردم است که باید پرداخت شود.

محمد مالمیر با بیان اینکه در حال حاضر اظهارنامه مالیاتی به صورت 100 درصد الکترونیک دریافت می‌شود، یادآور شد: در سال‌های گذشته در کنار اظهارنامه الکترونیک، اظهارنامه کاغذی هم وجود داشت که به دلیل مصادف شدن تکمیل اظهارنامه با ماه رمضان حذف شد و پرداخت الکترونیک به سیستم اضافه شد تا همزمان با تکمیل اظهارنامه مالیاتی پرداخت الکترونیک داشته باشیم.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال در نهاوند بیش از سه هزار اظهار نامه مالیاتی از طریق سایت مربوطه برای امور مالیاتی ارسال شود.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان و مودیان مالیاتی نهاوند جزو بهترین ها در استان هستند افزود: همه مشمولان مالیات در این شهرستان ، مالیات بر درآمد خود را پرداخت کرده اند و تاکنون هیچ مورد فرار مالیاتی در این شهرستان گزارش نشده است.

دیدگاه شما