تازه های سایت

کد مطلب: 19854
9. تير 1393 - 9:37
فرماندار شهرستان نهاوند: ايران مظلوم ترين کشور از لحاظ مبارزه با مواد مخدر در جهان است

914221338

به گزارش پایگاه خبری گرو ، امامعلی عبدالملکی در همايش پيشگيري از اعتياد که در سالن اجتماعات بهزيستي نهاوند برگزار شد با بیان اینکه ايران مظلوم ترين کشور در بحث مبارزه با مواد مخدر است گفت: هيچ کشوري به اندازه ايران در بحث مبارزه با مواد مخدر مقابله نميکند و گواه اين مسئله 3600 شهيد و 12 هزار جانباز است.

وي افزود: شهرستان نهاوند براي اولين بار در استان انجمن خيرين مبارزه با مواد مخدر را تاسيس نموده که اين انجمن ميتواند با کمک مردم و ادارات در نابودي اين معضل تلاش کنند.

 رئيس شوراي مبارزه با مخدر شهرستان نهاوند بیان کرد: ايران اسلامي با بزرگترين کشور توليد مواد مخدر در جهان 1200 کيلومتر مرز مشترک دارد و در مقابله با مواد مخدر 3600 نفر از جوانان ما شهيد شده اند.

وي گفت: امسال بيش از 209 هزار هکتار خشخاش در افغانستان کشت شده که نسبت به سالهاي گذشته بيش از 170%افزايش کشت داشته است.

فرماندار شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: مصرف ساليانه هروئين در جهان 350 تن ميباشد در حالي که کشور افغانستان سالانه 700 تن هروئين توليد ميکند و اين يعني کاهش قيمت براي مصرف کننده.

  عبدالملکی گفت: آنچه مانع از ايجاد مشکلات در بخش مواد مخدر مي باشد پيشگيري است و بايد با پيشگيري به جامعه که در معرض خطر است کمک کنيم.

فرماندار شهرستان نهاوند در پایان از اداره بهزيستي و ساير ادارات خواست با انجمن معتادان گمنام همکاري بيشتري داشته باشد چون انجمن بي نام تا کنون توانسته هزاران نفر از جوانان مبتلا به اعتياد را از چنگال اين بلاي خانمانسوز نجات دهد.

دیدگاه شما