تازه های سایت

کد مطلب: 19791
5. تير 1393 - 8:27

283151300

به گزارش پایگاه خبری گرو ، عبدالحسین مرادی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه در سال گذشته با افزایش 47 درصدی کشف مواد مخدر نسبت به سال 91 روبرو بودیم بیان داشت: در سه ماه نخست سال 93 نیز کشف مواد مخدر در استان همدان نسبت به سه ماه پارسال از رشد 327 درصدی برخوردار است.

وی گفت: طبق آمار منتشر شده نیروی انتظامی کشور 67 درصد سرقت و دزدی ها توسط افراد معتاد به مواد مخدر انجام می شود و 71 درصد از زندانیان را نیز معتادین تشکیل میدهند؛ به همین جهت امسال رویکرد مبارزه با مواد مخدر در استان همدان یک رویکرد اجتماعی است و فعالیت های فرهنگی در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر از اولویت های استان همدان است.

 مرادی افزود: مهمترین عضو هر انسانی مغز اوست  و این عضو مهم تا سنین بعد از بلوغ در اختیار مدارس و دانشگاه ها قرار دارد، در جامعه امروز ایران 58 درصد از معتادین در سن زیر 34 سال قرار دارند که این امر حکایت از بی توجهی  و سهل انگاری مسئولان آموزشی دارد.

وی با بیان اینکه سالانه در کشور 77 میلیارد دلار در بحث مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری و درمان اعتیاد هزینه می شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه کشور ایران در همسایگی افغانستان و پاکستان قرار دارد قاچاقچیان مواد مخدر برای تبادل مواد مخدر به کشورهای دیگر از مرزهای ایران استفاده می کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان عنوان کرد: ایران اسلامی در راه مبارزه با موادمخدر و پدیده شوم این کالا تا کنون بیش از چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز تقدیم کرده که این نشان از عزم ملی مسئولان در ریشه کنی این ماده خانمان سوز دارد.

مرادی با تاکید بر اینکه افزایش کشف در حوزه مواد مخدر دال بر افزایش مصرف و یا افزایش مواد مخدر در استان همدان نیست، گفت: در استان همدان به دنبال راه اندازی مجمع خیرین در حوزه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر هستیم.

*** تشکیل مجمع خیرین مبارزه با مواد مخدر

در ادامه این جلسه امامعلی عبدالملکی فرماندار شهرستان نهاوند گفت: در خرداد ماه سال جاری مجمع خيرين مبارزه با مواد مخدر شهرستان را با 9 نفر از خيرين شهرستان تشکيل داديم و اميدواريم اين تشکل بتواند در اين عرصه موفق باشد.

 عبدالملکی بیان داشت: از آنجا که با گرایش فرد به سمت مواد مخدر، آسیب های اجتماعی زیادی سایر اعضای خانواده را تهدید می کند لذا تشکیل و فعال کردن این مجمع می تواند نقش موثری در حمایت از خانواده معتادان و کاهش مشکلات آنان از جمله مشکلات معیشتی داشته باشد.

وی گفت: در صدد هستيم امر مبارزه با مواد مخدر را مردمی کنيم و می دانيم هيچ کاری بدون مشارکت مردم صورت نمي پذيرد و بايد مردم را در مقابله با مواد مخدر همسو کنيم.

 عبدالملکی بیان کرد: جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهاوند به صورت منظم تشکيل و تا کنون بيش از 75%مصوبات اين ستاد اجرايی شده است.

فرماندار نهاوند در پايان خاطر نشان ساخت بايد فعاليت مبارزه با مواد مخدر را از حالت نمادين خارج کنيم و بيشتر به صورت عملياتی در عرصه های فرهنگی،اجتماعی،پيشگيری،درمان ،مبارزه با عرضه و جمع آوری اجرا نمائيم.

دیدگاه شما