تازه های سایت

کد مطلب: 19604
26. خرداد 1393 - 8:53
تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خانگی خود برابر برزیل در چارچوب هفته چهارم رقابتهای لیگ جهانی نتیجه را واگذار کرد تا فرصت هت تریک برابر پرافتخارترین تیم دنیا را از دست بدهد. با این باخت تیم کشورمان یک امتیاز کسب کرد و دو امتیاز هم به برزیل هدیه داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر، تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل از ساعت 21 یکشنبه شب دومین بازی خود را در چارچوب هفته چهارم رقابتهای لیگ جهانی برگزار کردند که در پایان تیم برزیل در یک بازی نزدیک و فشرده با حساب 3 بر 2 برنده شد. شاگردان برناردو رزنده ست‌های اول، دوم و پنجم را به ترتیب با امتیازات 25 بر 19، 25 بر 17 و 15 بر 10 برنده شدند و ست‌های سوم و چهارم را با امتیازات 25 بر 23 و 25 بر 23 به تیم کشورمان واگذار کردند.

تیم ایران با فشار تماشاچی روی حریف، بازی را با تک دفاع شهرام محمودی خوب شروع کرد. دریافت‌های خوبی بازیکنان کشورمان در کنار دفاع روی تور بهتر در قیاس با شروع بازی قبل داشتند باعث شد تیم ایران 5 بر 2 از برزیل پیش بیفتد. برزیل پس از آن کمی به خود آمد و روی اشتباه بازیکنان کشورمان فاصله را به یک امتیاز کاهش داد. پوئن سرویس سیدائو دو تیم را در امتیاز 6 برابر کرد و در نهایت با دریافت بدی که تیم ایران داشت این برزیل بود که در وقت نخست استراحت فنی این ست برتری 8 بر 7 خود را ثبت کرد.

برزیل پس از آن برتری خود را به دو امتیاز افزایش داد و بار دیگر دریافت نامطئمن از تیم کشورمان شرایط را به سود این تیم تغییر داده بود. سرویس عالی قائمی و پس از آن دفاع سه نفره مقابل دسوزا ایران را در امتیاز 9 به برزیل رساند. اما بار دیگر برزیل دو امتیاز پیش افتاد و پس از آن به کارهای ترکیبی روی آورد تا در مواجه با مدافعان روی تور کشورمان به مشکل بر نخورد.

برزیلی‌ها که سرویس‌های خوبی را روانه زمین تیم ایران می‌کردند یاران سرعتی کشورمان را تا حدی در خط حمله از کار انداختند و در نهایت استراحت دوم فنی این ست را هم با برتری 16 بر 14 به  نفع خود به پایان بردند.

انتظار می‌رفت در بازگشت به میدان بازیکنان کشورمان به خصوص در سرویس‌ها شرایط بهتری داشته باشند ولی این برزیل بود که امتیازگیری می‌کرد و 18 بر 15 پیش افتاد تا کواچ نخستین تام اوت خود را درخواست کند. اما بار دیگر برزیل با دفاع روی تور خوب خود دو امتیاز کسب کرد تا به امتیاز 20 برسد. برزیل پس از آن دو امتیاز روی اشتباهات لوکاس به ایران داد که همین باعث شد رزنده بلافاصله تقاضای تایم اوت کند.

برزیلی‌ها با امتیازات متوالی که از دفاع روی تور کسب می‌کردند به امتیاز 23 رسیدند و اختلاف را به عدد 6 رساند. کواچ در این لحظه تقاضای تایم اوت کرد ولی در نهایت این ست با برتری 25 بر 19 تیم برزیل به پایان رسید.

در ست دوم برزیل بار دیگر تلاش کرد با دفاع‌های مستحکم روی تور خود خط حمله ایران را از کار بیندازد. تساوی در عدد 3 نشان از باز برابر هر دو تیم در ابتدای این ست را داشت. ایران روی اشتباه لوکارلی 5 بر 3 پیشی گرفت اما برزیل خیلی سریع دو امتیاز گرفت تا همچنان دو تیم برابر پیش بروند و پس از آن برتری 6 بر 5 مهمان آبی‌پوش را شاهد بودیم. برزیل در وقت اول استراحت فنی 8 بر 7 از ایران پیش افتاد.

برزیل سه امتیاز متوالی دیگر گرفت تا کواچ تقاضای تایم اوت کند. شاگردان رزنده که مصمم‌تر از هر زمانی به نظر می‌رسیدند در تمامی بخش‌ها بازیکنان کشورمان را تحت تاثیر بازی خود قرار دادند. یک دفاع روی تور خوب دیگر از این تیم برتری 13 بر 8 را به سود مهمان ثبت کرد. در این لحظه عبادی‌پور و غفور وارد زمین شدند اما این برزیل بود که امتیاز کسب می‌کرد. برزیل در وقت دوم استراحت فنی برتری 16 بر 9 را ثبت کرد که از برتری مطلق این تیم حکایت می‌کرد.

برزیل که برتری اختلاف فاحشی را ایجاد کرده بود همچنان با دفاع روی تور غیرمنتظره‌ای که در این دیدار داشت امتیازگیری می‌کرد و تغییراتی که کواچ ایجاد کرده بود هم برای کاهش فاصله اثرگذار بود.  کواچ وقتی برتری 23 بر 15 برزیل روی تابلو ثبت شده بود بار د یگر تقاضای تایم اوت کرد اما برزیل ست دوم را 25 بر 17 برنده شد تا در مجموع 2 بر صفر از تیم کشورمان پیش بیفتد.

در ست سوم همچنان بازی برابری را در امتیازات ابتدایی شاهد بودیم. اگرچه دفاع برزیل همچنان مثل دژِی مستحکم بود ولی بازیکنان کشورمان با تلاش فراوان برتری 5 بر 3 را روی تابلو ثبت کردند. برزیل روی دفاع روی تور خود چندین امتیاز گرفت و 7 بر 6 پیش افتاد. یک دفاع خوب از عادل غلامی باعث شد تیم ایران در نخسین وقت استراحت فنی ست سوم 8 بر 7 از برزیل پیش بیفتد.

تیم ایران روی اشتباهات برزیل 11 بر 8 پیش افتاد اما رزنده خیلی زود تایم اوت گرفت تا اجازه پیشروی بیشتر را به تیم کشورمان ندهد. خطای تور از والاس دسوزا باعث شد ایران 13 بر 9 برتری خود را ثبت کند و متعاقب آن دفاع شهرام محمودی تیم ایران را 14 بر 9 پیش انداخت. تیم کشورمان در وقت دوم استراحت فنی 16 بر 12 از برزیل پیش افتاد.

رزنده برای اینکه کار دو تیم به ست چهارم نکشد ویسوتو را به زمین فرستاد و همین بازیکن با امتیازگیری در منطقه دو برزیل را به امتیاز 14 رساند. حساسیت بازی در ادامه کار به گونه‌ای بود که بازیکنان کشورمان تمام تلاش خود را به کار گرفته بودند تا از میزان اشتباهات خود کم کنند.

یک خطای تور نابهنگام از شهرام محمودی باعث شد برزیل به یک امتیازی ایران برسد تا کواچ تقاضای تایم اوت کند. در حالی که تیم کشورمان یک امتیاز از حریف پیش بود شهرام محمودی اسپک خود را مستقیما به خارج زد تا دو تیم در امتیاز 23 برابر شوند اما تقاضای کواچ باعث شد تا داور از طریق ویدیو چک امتیاز را به سود ایران بازگرداند تا تیم ایران 24 بر 22 پیش بیفتد. رزنده در این لحظه پس از اعتراض فراوان تقاضای تایم اوت کرد. دفاع خوب فرهاد قائمی باعث شد در نهایت تیم ایران 25 بر 23 این ست را به سود خاتمه دهد.

بازیکنان کشورمان در شروع ست چهارم کاملا مصمم به نظر می رسیدند. دفاع روی تور خوب آنها و برتری 3 بر یک نشان از انگیزه‌های بالای آنها داشت با این حال برزیل با کسب دو امتیاز در عدد 3 به ایران رسید. پس از آن روی سرویس خوب غلامی ایران 5 بر 3 پیش افتاد. امتیازی که با اسپک فرهاد قائمی در منطقه چهار به دست آمد باعث شد تا ایران در وقت نخست استراحت فنی این ست برتری 8 بر 6 خود را ثبت کند.

سرویس‌های متوالی که بازیکنان تیم کشورمان در ادامه کار از دست می‌دادند اجازه نمی‌داد اختلاف دو تیم بیشتر شود و سرانجام در امتیاز 10 برزیل به تیم ایران رسید. یک خطای تور از بازیکنان برزیل و متعاقب آن تک دفاع شهرام محودی از لوکارلی برتری 13 بر 10 ایران را ثبت کرد تا رزنده چاره‌ای جز تقاضای تایم اوت نداشته باشد.

امتیاز سرویس برزیلی‌ها با کمک تور اختلاف دو تیم را به یک امتیاز رساند ولی پس از آن میرزاجانپور سرویس را تغییر داد و محمودی هم با تیزهوشی امتیاز سرویس گرفت. تیم کشورمان 16 بر 13 برتری خود را ثبت کرد تا دو تیم به استقبال استراحت دوم فنی این ست بروند.

بازگشت دو تیم به میدان با کسب دو امتیاز متوالی توسط برزیل همراه شد. کواچ برای دریافت‌های بهتر اول مباشری را جایگزین میرزاجانپور کرد. برزیل روی تک دفاع سیدائو در امتیاز 18 با ایران برابر شد و این بار نوبت به کواچ رسید تا تقاضای تایم اوت کند. پس از آن محمودی اسپک خود را به خارج زد تا برزیل 19 بر 18 از ایران پیش بیفتد.

حساسیت بازی در این لحظات کاملا بازی یاران تیم کشورمان را تحت تاثیر قرار داده بود تا جایی که میرزاجانپور به راحتی اسپک خود را به خارج بزند و اختلاف برزیلی‌ها را به دو امتیاز برساند. میرزاجانپور در ادامه یک توپ عالی دیگر را به خارج زد تا برزیل 23 بر 21 پیشی بگیرد. اما پس از آن اعتراض ایران به خطای تور جو بازی را به هم ریخت و پس از بازبینی فیلم دو تیم در امتیاز 22 برابر شدند. رزنده بلافاصله بعد از آن تقاضای تایم اوت کرد.

مورییلیو در بازگشت به زمین توپ را به خارج زمین فرستاد تا ایران یک امتیاز پیش بیفتد. ایران با اسپک میرزاجانپور به امتیاز 24 رسید ولی برزیل با اشتباه میرزاجانپور امتیاز بیست و سوم را کسب کرد. ایران با اسپک میرزاجانپور به امتیاز 25 رسید تا با برتری 25 بر 23 کار را به ست پنجم بکشاند.

در ست پنجم نخستین امتیاز را تیم برزیل گرفت ولی تیم ایران کار را برابر  کرد و پس از آن دفاع عالی معروف دومین امتیاز تیم کشورمان را به دنبال داشت. برزیلی‌ها که تمام تجربه خود را به کار گرفته بودند 4 بر 2 پیش افتادند. در این لحظات سرویس‌های والاس دسوزا دریافت‌های اول ایران را تحت فشار قرار داده بود.

برتری 6 بر 4 برزیل تا حدی تماشاگران را هم از تب و تاب انداخته بود و در ادامه برزیل به امتیاز 7 رسید. برزیل که با برتری 8 بر 5 خود زمین بازی را تغییر داد به امتیاز نهم هم رسید و کواچ در این لحظه تقاضای تایم اوت کرد.

با تغییر زمین بار دیگر این تیم برزیل بود که به روند خوب خود ادامه داد و امتیازات متوالی را کسب کرد. کواچ برای تغییر شرایط غفور را به خط حمله کشورمان اضافه کرد اما برتری 12 بر 9 برزیل نشان از فاصله خوب این تیم را داشت.

امیر غفور در بدترین زمان ممکن سرویس خود را خراب کرد تا برزیل سیزدهمین امتیاز خود را هم کسب کند. برزیل با اسپک لوکارلی به امتیاز 14 رسید و در نهایت روی تک دفاع ویسوتو این ست را 15 بر 10 برنده شود.

بدین ترتیب تیم ملی برزیل بعد از دو باخت متوالی برابر کشورمان یک برد کسب کرد. اما در مجموع دو بازی رو در رو ایران 7 بر 5 برزیل را پشت سر گذاشت. تیم ایران که دو بازی متوالی قبلی برابر این تیم را برنده شده بود فرصت کسب سومین پیروزی متوالی و هت تریک برابر پرافتخارترین تیم لیگ جهانی را از دست داد.

دیدگاه شما