تازه های سایت

کد مطلب: 19545
22. خرداد 1393 - 12:49

به گزارش پایگاه خبری گرو،احد ظفری اظهار کرد:در هفته آینده با حضور استاندار و ۱۵۰ میهمان از شهرستان های مختلف ۲۰ کشاورز نمونه استانی و کشوری در نهاوند تجلیل و همزمان ۴ طرح کشاورزی نهاوند با ۴ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: بیش از 70 درصد جمعیت نهاوند در بخش کشاورزی و دامداری مشغول فعالیت هستند، همچنین این شهرستان در تولید 14 محصول کشاورزی در استان و کشور پیشرو است که مهمترین آنها محصولاتی مانند گشنیز، گوشت قرمز، شیلات، کلزا، عسل  و آفتاب گردان است.

وی گفت: چهار طرح آب و خاک، تجهیز و نوسازی و دامداری در نهاوند در هفته جهاد کشاورزی با بیش از چهار میلیارد تومان توسط تسهیلات واعتبارات این اداره با کمک  سرمایه‌گذاران  بخش خصوصی در نهاوند به بهره برداری می رسند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: در هفته جهاد کشاورزی 50  برنامه مختلف شامل غبار روبی گلزار شهدای جهاد کشاورزی،سرکشی به خانواده های ایثارگران و شهدا،برپایی ایستگاه صلواتی در ورودی مصلی نماز جمعه،حضور جهادگران در نماز جمعه،مسابقات مختلف فرهنگی  و ورزشی،همایش بزرگ کشاورزان نمونه و  نخبه استان دیدار با امام جمعه و فرماندار  از مهمترین برنامه های این هفته است.

ظفری گفت: امسال با تخصیص 3,5 میلیارد تومان سه طرح بزرگ بتونی کردن نهر سنتی شعبان و اتمام ایستگاه پمپاژ روستای زرامین سفلی و همچنین اجرای آبیاری تحت فشار در روستای تکه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: به زودی 105 هکتار باغ مثمر تمام مکانیزه در یکی از مناطق نهاوند که به صورت دیم است با آبکشی  پمپاژ و قطره ای انجام می شود که در نوع خود در استان نمونه است به این دلیل که تمامی کارهای آن به شکل حرفه ای ومکگانیزه زیر نظر کارشناسان باغبانی انجام می شود.

دیدگاه شما