تازه های سایت

کد مطلب: 19384
13. خرداد 1393 - 10:47
زمانی که ایران داغ دار از دست دادن رهبر و راهنمایی چون حضرت امام (ره)بود مجلس خبرگان رهبری با درایت و تدبیر آیت الله خامنه ای را انتخاب می کند و ایشان با کسب رای اعضای مجلس خبرگان رهبری در جلسه ای فوق العاده پس از قرائت وصیتنامه امام خمینى سکان رهبری کشور را در دست می‌گیرند.
سکان رهبری کشور در دستان "خمینی" دیگر/روایت سید شهیدان اهل قلم از خون دل خوردن برای "امام خامنه‌ای"

 

به گزارش پایگاه خبری گرو، روز 14خرداد روزی است که برای ایرانی ها  هیچ وقت فراموش نمی شود؛ روز رحلت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) روزی که ایرانی ها احساس کردند دیگر پدر ندارند.

 

اما بعد از رحلت امام دشمنان بار دیگر نقشه‌های شومی را در سر پروراندند؛اما با انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که انتخابی به حق و شایسته توسط خبرگان رهبری بود این نقشه ها نقش بر آب شد.

 

از آنجایی که همیشه منافقین و دشمنان اسلام قصد ضربه زدن به انقلاب اسلامی داشته و دارند و مخصوصا در آن زمان حساس و تصور اینکه کسی نیست که بتواند جایگزین حضرت امام(ره) شود؛ بار دیگر شروع به توطئه کردند.

 

در آن زمانی که ایران داغ دار از دست دادن رهبر و راهنمایی چون حضرت امام (ره)بود مجلس خبرگان رهبری با درایت و تدبیر آیت الله خامنه ای را انتخاب می کند و ایشان با کسب رای اعضای مجلس خبرگان رهبری در جلسه ای فوق العاده پس از قرائت وصیتنامه امام خمینى سکان رهبری کشور را در دست می‌گیرند.

 

در حال حاضر و بعد از گذشت بیش از 25 سال از ارتحال امام خمینی می بینیم که حضرت آیت الله خامنه ای در بسیاری از شاخصه‌ها شبیه و نزدیک به بنیانگذار انقلاب اسلامی هستند.

 

صلاحیت اخلاقى مقام معظم رهبرى نیز از امورى است که در رفتار و عملکردهاى فردى و اجتماعى ایشان -از زمان کودکى، جوانى و مبارزات سیاسى و نیز مسؤولیت‏‌هاى متعددى که در بعد از انقلاب در شرایط حساس داشته‌‏اند به روشنى قابل اثبات است چنانکه آیت الله العظمى بهاء الدینى (رضوان الله علیه) از علما و عرفای بزرگ معاصر می فرمایند: « ...از همان زمان، رهبرى را در آقاى خامنه‌‏اى مى‏دیدم، چرا که ایشان ذخیره الهى براى بعد از امام بود.باید او را در اهدافش یارى کنیم».

 

قطعا گفتمان رهبرمعظم انقلاب ادامه همان گفتمان آیت الله خمینی است. در میان عناصر و مؤلفه‌های مشترک این گفتمان‌ واحد، مواردی چون آخرت‌گرایی، دنیاگریزی، خداباوری، مردم‌سالاری، شهادت‌طلبی، ایثارگری، شجاعت، خرد جمعی، مخالفت با استبداد رأی و یکه‌سالاری، شایسته‌سالاری امور، تقدم منافع جمعی بر منافع فردی و باندی، بیگانه‌ستیزی و استکبارستیزی، تولی و تبری (دوست و دشمن‌شناسی) توکل، اخلاص، توانستن، مقابله با جمود و تحجر و تجدیدنظرطلبی و... را باید مورد تأکید قرار داد.

 

از دیگر مشابهت‌های مهم و راهبردی دو رهبر ، مراقبت از حدود و ارزش‌های اسلامی‌عقیدتی، مواضع راهبردی و استراتژیک، خصوصیات اخلاقی وشخصیتی، شیوه حکومتی و الگوی مدیریت سیاسی ، شیوه‌ی مواجهه‌ی در برخورد با مخالفان است.

 

شاید این نزدیکی های اخلاقی و سیاسی این دو رهبر بزرگوار باعث شده است که این محبوبیت در بین آحاد مردم بیشتر شده است به طوری که شهید آوینی شهید اهل قلم درباره این شبهات می گوید:" خون دادن برای اما خمینی زیباست، امام خون دل خوردن برای امام خامنه ای از آن هم زیباتر است."/شبکه اطلاع رسانی دانا

دیدگاه شما