تازه های سایت

کد مطلب: 19341
12. خرداد 1393 - 8:43
همزمان با سالروز میلاد امام حسین(ع) و حضرت عباس (ع) جمعی از طلاب حوزه علمیه نهاوند ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

1

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراسم عمامه گذاری طلاب دانش آموخته، بر اساس سنت دیرینه 1400 ساله حوزه‌های علمیه در یکی از مناسبت‌های مذهبی به خصوص در اعیاد ائمه معصومین (ع) برگزار می‌شود و طلابی که سال‌ها به درس و بحث علوم حوزوی و اهل بیت(ع) پرداخته‌اند بعد از کسب مهارت‌های علمی و عملی، با مجوز تلبس از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی امام جمعه نهاوند در این مراسم با اشاره به نیاز روزافزون جامعه به حضور طلاب در محافل مختلف تبلیغی، فرهنگی و اجتماعی افزود: پوشیدن ردای روحانیت توفیق بزرگی برای طلاب است که خداوند به واسطه لطفش به این افراد عنایت می کند تا مبانی دین مبین اسلام و مکتب جعفری را به بهترین نحو ترویج دهند.

2

وی خاطرنشان کرد: جامعه کنونی ما نیازمند روحانیت فاضل و متقی است و مقابله با مکاتب الحادی و سکولاریسم غربی جز با تربیت طلاب علوم دینی فاضل و آگاه به زمان میسر نمی‌شود.

مغیثی اظهار کرد: لباس روحانیت، لباس بندگی به مردم است و کسانی که این لباس را به تن می‌کنند باید توجه داشته باشند که وظیفه‌شان آگاهی بخشی و خدمت به مردم است.

حجت‌الاسلام مغیثی افزود: روز میلاد امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) عیدی بزرگ است که امروز با برگزاری مراسم عمامه گذاری عید دیگری به این روز افزوده شد.

در ادامه این مراسم با حضور آیت الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه های علمیه استان همدان 7 نفراز طلاب نهاوند مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت شدند.

دیدگاه شما