تازه های سایت

کد مطلب: 19215
7. خرداد 1393 - 8:23
رئیس زندان نهاوند گفت: مددجویان نهاوندی موفق به کسب گواهینامه فنی و حرفه‌ای شدند


 محمود شیرزادی در گفت و گو با خبرنگارسایت گرو گفت:240 نفراز مددجویان زندان نهاوند در دو مرحله موفق به کسب گواهینامه فنی و حرفه‌ای شدند.

رئیس زندان نهاوند گفت: 35 نفراز مددجویان دارای گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای پس از آزادی از زندان برای دریافت وام خوداشتغالی و ایجاد کار به واحد مراقبت بعد از خروج، زندانیان استان همدان معرفی شدند.

شیرزادی افزود: طرح های خود اشتغالی درآمد زا توسط زندانیان درداخل بندها به صورت روزانه و مستمر در حال انجام می باشد که یکی از این مشاغل ساخت صنایع دستی در داخل زندان است که به عنوان اشتغال نشسته نامبردهمیشود.

وی گفت: در سال گذشته دردو دوره؛ 120 نفر در کلاس های آموزش فنی و حرفه ای شرکت نمودند که در مجموع 240 نفر آموزش فنی و حرفه ای را کسب کردند.

رئیس زندان نهاوند با بیان اینکه هم اکنون تعداد 75 نفر از زندانیان وسایلی را تولید می کنند و در این طرح حضور فعال دارند عنوان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای در حال حاضر در قالب کلاس های معرق کاری، تعمیر موبایل، برق خانگی ، پیرایشگری، درودگری و نجاری برگزار میشود و مددجویان زندان نهاوند از این کلاس ها بهره مند میشوند.

شیرزادی گفت: در سال 92 نیز چندین دوره آموزش مشاغل مربوط به کشاورزی جهت زندانیان به تعداد 1200 نفر ساعت برگزار گردید و به شرکت کنندگان نیز گواهی آموزش اعطا شد.

دیدگاه شما