تازه های سایت

کد مطلب: 19125
1. خرداد 1393 - 9:12
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: سوم خرداد نماد مقاومت مردم و رزمندگان در مقابل تهاجم دشمنان است

کریمی فرمانده

 کامران کریمی در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر را روز نماد مقاومت مردم و رزمندگان اسلام در مقابل تهاجم دشمنان دانست و بیان داشت: رزمندگان اسلام، ایثارگران، شهدا و جانبازان با همه توان در مقابل وحشی گری‌های دشمنان ایستادگی کردند.

کریمی گفت: برنامه های مختلفی به منظور بزرگداشت سوم خرداد در نظر گرفته شده است که در راستای تبیین هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: از جمله برنامه های این روز می توان به عطر افشانی و غبار روبی گلزار شهدا در روز پنجشنبه اول خرداد در امامزاده محمد (ع) نهاوند اشاره کرد.

وی افزود: این مراسم با حضور خانواده های معزز شهدا، نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان نهاوند و آحاد مردم برگزار میشود.

فرمانده سپاه نهاوند بیان داشت: در روز سوم خرداد بسیجیان بخش خزل نهاوند همایش بزرگ حامیان ولایت و مدافعان شهر را به یاد شهدای خرمشهر در مسجد جامع شهر فیروزان با حضور یکی از سخنرانان کشوری برگزار می کنند.

کریمی عنوان کرد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به میزبانی سپاه در سوم خرداد با حضور مسئولان شهرستان نهاوند، سخنرانی فرماندهان و ایثارگران دفاع مقدس پیش از خطبه های نماز جمعه، کوهپیمایی در گلزار شهدای گمنام نهاوند در تپه ابوذر توسط بسیجیان، فضاسازی شهر توسط بسیج اقشار و سرکشی از خانواده های شهدا از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این روز خواهد بود.

وی با بیان اینکه روز سوم خرداد در تقویم به نام روز "مقاومت، ایثار و پیروزی" نامگذاری شده است به عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: این عملیات از شامگاه روز دهم اردیبهشت آغاز و پس از 24 روز در ساعت 11 صبح روز سوم خرداد با به اهتزاز در آمدن پرچم الله اکبر بر فراز گنبد مسجد و پل تخریب شده خرمشهر پایان یافت و سرانجام خرمشهر پس از 575 روز اشغال آزاد شد.

 

دیدگاه شما