تازه های سایت

کد مطلب: 19007
27. ارديبهشت 1393 - 9:58

  546385_C8W6MtS3

به گزارش پایگاه خبری گرو، امامعلی عبدالملکی فرماندار نهاوند در نخستين كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري شهرستان نهاوند گفت: این شهرستان رتبه نخست بيكاري در استان را دارد.

وی با بیان اینکه دغدغه‌اش اشتغال است گفت: براي حل مشكلات واحدهاي توليدي غيرفعال، خواستار همكاري بانك‌هاي عامل با مشكلات سرمايه‌گذاري و استمهال سرمايه (مهلت پرداخت بدهي) شد، اما متأسفانه پس از گذشت 3 ماه از برداشتن گام‌هايي براي رونق چرخه اقتصاد و توليد اينك تنها 4 واحد از اين واحدهاي توليدي به چرخه اقتصاد برگشته است و كماكان مشكل 19 واحد به قوت خود باقي است.

امامعلي عبدالملكي در اين كارگروه كه با 4 دستور كار شناسايي سرمايه‌گذاران توانمند، توزيع اعتبارات و دستگاه‌ها توسط مديران بانك‌ها، ثبت اشتغال‌هاي ايجاد شده توسط بانك‌ها و تشكيل دوره‌اي (2 هفته يكبار) برگزار شد، گفت: مرجع اصلي ايجاد اشتغال و رفع مشكل بيكاري در شهرستان كارگروه اشتغال است.

وي اظهار داشت: متأسفانه با تعطيل و غيرفعال بودن 75 درصد واحدهاي توليدي و اينكه 95 درصد واحدهای توليدي زير ظرفيت رسمي توليد دارند، نرخ اول بيكاري در استان را دارد و اين نشان مي‌دهد اشتغال در شهرستان نهاوند فلج و مشكل جدي  دارد؛ از اين‌رو بايد براي فعال كردن واحدهاي نيمه‌تعطيل و تعطيل تدابير اساسي بينديشيم.

وي با بيان اينكه اصل اقتصاد در شهرستان نهاوند بايد در شهرك صنعتي خود را نشان دهد، اظهار داشت: متأسفانه مخفي‌كاري مسئولان اشتغال شهرستان را فلج كرده است.

فرماندار نهاوند گفت: شهرك صنعتي شهرستان 29 واحد توليد دارد كه 16 واحد اين واحدها تعطيل است و واحدهاي فعال نيز بين 10 تا 50 درصد ظرفيت خود توليد دارند كه اگر قرار است به تحقق شعار سال كمك كنيم، بايد با هم‌انديشي و همكاري سعي در رفع مشكل واحدهاي توليدي و سرمايه‌گذاران داشته باشيم؛ اين در حالي است كه تاكنون با آمارهاي غلط و مخفي‌كاري مسئولان در خصوص فعال بودن و غيرفعال بودن واحدهاي توليدي، اشتغال در شهرستان فلج شده است.

عبدالملكي در ادامه از اعلام آمادگي و همكاري مؤسسه بنياد بركت با واحدهاي توليدي و سرمايه‌گذاران شهرستان نهاوند خبر داد و افزود: اين ستاد اجرايي كه به فرمان امام‌خميني(ره) تشكيل شده است، با تزريق سرمايه به شركت‌هاي نيمه‌فعال و غيرفعال مناطق محروم آنها را فعال و در 49 درصد سهام واحدهاي توليدي شريك مي‌شود كه خوشبختانه در اين زمينه با واحدهاي توليدي نهاوند اعلام آمادگي كرده است و مسئولان مربوطه با اين مؤسسه ارتباط برقرار كنند و با فراخواندن سرمايه‌گذاران بنياد بركت براي مشاركت با واحدهاي توليدي نيمه‌فعال سعي در رفع مشكلات واحدهاي توليدي كنند.

 

 

 

دیدگاه شما