تازه های سایت

کد مطلب: 18815
16. ارديبهشت 1393 - 8:03

 با حضور ورزشکاران ، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان و مسئولین شهرستان از 220 مدال آور سال 92 نهاوند درسالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان تجلیل به عمل آمد .

به گزارش پایگاه خبری گرو، امام جمعه نهاوند در این مراسم گفت:عقل سالم که سلامت دنیا و آخرت انسان را تامین می کند در گرو جسم سالم است و ورزش مقدمه ای بر سلامت جسمانی افراد است .

حجت الاسلام مغیثی افزود: ورزش و ورزشکاران می توانند به عنوان تریبون عمومی برای نشان دادن ایران و ایرانی و شیعه است که به دنیا ثابت نماید که مسلمانان و به ویژه شیعیان در همه عرصه ها موفق می باشند .

وی با بیان اینکه ورزش وسیله ای برای رسیدن به کمال انسانی است افزود: ورزش باید عامل رشد سجایای اخلاقی و ویژگیهای اسلامی و انسانی در فرد باشد و اگر هدف اصلی صرفا در ورزش رسیدن به قهرمانی باشد نه عقلایی است و نه از نظر شرعی توجیه پذیر است .

وی گفت: ورزش بهترین عاملی است که می تواند نسل جوان را از افتادن در دام فسادهای اخلاقی مانند اعتیاد و تهاجم فرهنگی در امان بدارد به شرط اینکه هدف اصلی صرفا قهرمانی نباشد.

همچنین در این مراسم رییس اداره ورزش و جوانان نهاوند گفت: در حال حاضر بیش از پنج هزار ورزشکار سازمان یافته درقالب 35 هیات ورزشی در شهرستان نهاوند مشغول به فعالیت می باشند که یک هزار و 800 نفر از این تعداد را ورزشکاران زن تشکیل می دهند.

 

وی همچنین به عناوین جهانی بدست آمده توسط ورزشکاران اشاره کرد و گفت: از جمله مدالهای جهانی که توسط ورزشکاران این شهرستان بدست آمد می توان به کسب مدال برنز و نقره جهانی و آسیایی توسط مصطفی گودرزی در رشته پرورش اندام،مدال برنز اسیا توسط بهنام آرین در رشته دوچرخه سواری و یک مدال طلا در مسابقات بین المللی پاورلیفتینگ توسط داود خزایی ومدال برنز توسط کسری قیاسی در رشته دوچرخه سواری اشاره کرد.

کولیوند گفت: در سال گذشته این ورزشکاران نهاوندی در سطوح ملی و بین المللی موفق به کسب مدال شدند که نیمی از آنان مربوط به بانوان بوده است .

ˈکولیوند افزود: بانوان ورزشکار نهاوند در 23 هیات ورزشی مشغول فعالیت هستند که موفقیتهای خوبی در سطوح کشوری و بین المللی داشته اند که انتظار می رود با تکمیل سالن ورزشی بانوان هم به تعداد کمی ورزشکاران افزوده شود و هم شاهد موفقیتهای آنان در سطح جهانی باشیم.

در ادامه این مراسم فرماندار نهاوند گفت:عرصه ورزش عرصه جوانمردی است و آنچه که ورزش ما را از دیگر کشور ها متمایز ساخته داشتن روح فتوت و جوانمردی و مرام پهلوانی در وزشکاران این مرز و بوم است .

عبدالملکی گفت: جاودان بودن نام برخی از ورزشکاران علی رغم گذشت سالیان متمادی ناشی از همین روح جوانمردی و فتوت آنان بوده است و امروز این ورزشکاران باید الگوی اخلاق ورزشکاران قرار گیرند.

وی ازمرحوم غلامرضا تختی به عنوان نمونه یک ورزشکار جوانمرد ایرانی یاد کرد و افزود:روحیه جوانمردی تختی تنها به درون میدان ورزش خلاصه نمی شد و طبق نقل قولهای صورت گرفته این پهلوان در کمک به همنوعان و دستگیری از مستمندان همواره پیشقدم بوده اند.

وی افزود:بدون شک این ویژگیها و منش های پهلوانانی چون، تختی و پوریای برگرفته از مرام حضرت علی(ع)، شاگرد راستین پیامبر اسلام بود که مردانگی را به معنای واقعی کلمه متجلی ساخته بود .

وی در ادامه به ظرفیتهای ورزشی نهاوند اشاره کرد و گفت: شهرستان نهاوند از پتانسیلهای خوب ورزشی برخوردار است و ورزشکاران این شهرستان نقش مهمی در موفقیتهای ورزشی استان داشته اند لذا برای بروز استعدادهای ورزشی جوانان لازم است امکانات و اعتبارات ورزشی متناسب با ظرفیتهای موجود به این شهرستان اختصاص یابد.

در پایان مراسم از مدال آوران ورزشی سال 92 ،روسا و نواب هیات ورزشی و فعالین فرهنگی حوزه ورزش با اهداء لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد .

دیدگاه شما