تازه های سایت

کد مطلب: 18641
6. ارديبهشت 1393 - 10:08
پایگاه خبری گرو:رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند گفت: 110 روستای شهرستان نهاوند از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.
546385_lRQeV0K3
به گزارش پایگاه خبری گرو، آیت شیراوند در بازدید از شبکه آب رسانی مجتمع گاماسیاب در بخش مرکزی نهاوند گفت: از 169 روستای دارای سکنه نهاوند تاکنون 110 روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند که بیش از 70 درصد جمعیت روستای شهرستان نهاوند را شامل می شود.

 شیراوند گفت: مجتمع آبرسانی گاماسیاب بخش مرکزی نهاوند چهار هزارو 662 خانوار شامل 15 هزارو 436 نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است که معادل 60 درصد جمعیت بخش مرکزی نهاوند است.

وی گفت: با اجرای عملیات ترمیم انتقال خط لوله آبرسانی مجتمع گاماسیاب نهاوند 18 روستای بخش مرکزی نهاوندتحت پوشش آن قرار گرفتند.

شیراوند گفت: احداث مجتمع های آبرسانی در وضعیت فعلی که کمبود آب و پایین رفتن سطح آبهای زیرزمینی را شاهد هستیم ضروری است و طرح ها و برنامه های آب و فاضلاب روستایی باید به سمت این مسیر تغییر کند.

وی افزود: مجتمع های آبرسانی روستایی بعلت اینکه تعداد روستاهای بیشتر و جمعیت بیشتری از مزایا آبرسانی آن استفاده می کنند از اهمیت و جایگاه بیشتری بهره مند می شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند با اشاره به معضل کمبود آب در شهرستان نهاوند و لزوم رعایت صرفه جویی و فرهنگ سازی در این زمینه گفت: در بعضی موارد هم مشاهده می شود که کمبود آب وجود ندارد بلکه به خاطر فرسودگی شبکه و قدیمی بودن مخزن های آبرسانی با هدر رفت آب مواجه هستیم.

شیراوند از انجام عملیات کلریزاسیون در همه انبارهای ذخیره آب شرب در روستاهای نهاوند خبر داد و گفت: با همکاری مرکز بهداشت، دهیاران و آبداران روستاها روزانه اقدام به نمونه‌گیری از آب شرب روستاها می‌شود.

وی افزود: اولویت مهم و ضروری دیگری که باید در دستور کار اداره آب و فاضلاب روستایی قرار بگیرد اصلاح شبکه فرسوده و قدیمی آبرسانی است که در سال جاری 28 روستا در اولویت قرار دارند.

دیدگاه شما