تازه های سایت

کد مطلب: 18553
2. ارديبهشت 1393 - 8:47
پایگاه خبری گرو: در اولین روز از آغاز هفته سلامت ویژه برنامه آغاز هفته سلامت در مدارس شهرستان نهاوند برگزار شد.

80602746-4105588_46848

به گزارش پایگاه خبری گرو،

در مراسم نمادینی که به همین منظوربا حضور امام جمعه و مسئولین دستگاههای اجرایی در دبیرستان نمونه دولتی مبتکران برگزار شد، امام جمعه نهاوند گفت: از نکات مهمی که در بحث سلامت روحی و جسمی انسان مطرح است مساله عقل انسان است بدین معنی که اگر او مطابق عقلش عمل کند از نظر روحی و جسمی به مشکل برخورد نمی کند .

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی تعقل را ویژگی بارز نوع انسان ذکر کرد و افزود: عقل شاخصه اصلی و مهم انسانیت است که اگر آنرا به کار بندیم به خیلی از مشکلات نمی افتیم و بر عکس انسان اگر عقل را درزندگی کنار بگذارد از هر حیوانی پست تر خواهد بود.

 وی افزود: نعمت سلامتی و جوانی بزرگترین چیزی است که خداوند به انسان عطا نموده است و شکر آن به این است که ما از آنها مراقبت کنیم و در راه اطاعت حق و کمالات انسانی آنها را به کار گیریم.

 وی گفت: عقل و منطق حکم می کند که انسان در زندگی کارهایی را انجام دهد که دارای خیر و منافع برای فرد و جامعه باشد و خود را از مفاسد جسمی و روحی دور نماید تا از این طریق هم به سعادت دنیوی و هم اخروی برسد .

 مدیر شبکه بهداشت نهاوند نیز در این مراسم گفت: شعار امسال جامعه جهانی بهداشت با عنوان "یک عمر سلامتی با خود مراقبتی" است که از گستره وسیعی برخوردار است.

عباس سلگی افزود: مساله خود مراقبتی ساده ترین راه برای تامین سلامتی انسانهاست زیرا در این شیوه هیچ گونه اعتبار و هزینه ای نیاز نیست بلکه فقط لازم است که هر فرد با بالا بردن دانش و آگاهی فردی از سلامت خود مراقبت و پیشگیری نماید .

 وی نقش مادران را در زمینه خود مراقبتی مهم ارزیابی کرد و و افزود: در بحث سلامت و خود مراقبتی مادران مهمترین نقش را دارند و از نظر آموزش فرزندان و همچنین تغذیه مناسب و عادات غذایی مطلوب می توانند سلامت فرزندان را تامین کنند.

 وی پیشگیری را از نکات مهم در بحث سلامت عنوان کرد و افزود: یکی از نکات مهمی که باید در بحث سلامت به آن توجه کرد بحث پیشگیری است به گونه ای که افراد باید از همان دوران کودکی و نوجوانی خود را عادت دهند تا با برنامه ریزی و رعایت مسائل بهداشتی سلامت خود را در آینده تامین کنند.

وی گفت: اگر ما بتوانیم اطلاعات و آگاهی خود را نسبت به بیماریها افزایش دهیم تا 50 درصد مراجعات ما به پزشک و بیمارستان کاهش می یابد و در نتیجه سلامت ما طولانی تر و دوامیدا می کند .

دیدگاه شما