تازه های سایت

کد مطلب: 18400
26. فروردين 1393 - 13:35
سفیر مسکو در سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE)، به اوکراین در خصوص استفاده از زور علیه معترضان حامی روسیه هشدار داد و گفت این امر ممکن است به جنگ داخلی منتهی شود.
خبرگزاری فارس: هشدار روسیه نسبت به وقوع جنگ داخلی در اوکراین

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از  خبرگزاری فارس  «آندری کلین»، سفیر مسکو در سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE) ، به اوکراین در خصوص استفاده از زور علیه معترضان حامی روسیه هشدار داد و گفت که این امر ممکن است به جنگ داخلی منتهی شود.

وی تصریح کرد که استفاده از نیروهای مسلح علیه معترضان حامی روسیه در شرق اوکراین خطرناک است. مسکو به شدت بر این باور است که این امر می‌تواند به جنگ داخلی منجر شود. ما خیلی نگران هستیم.

روسیه هفته پیش نیز درباره افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین ابراز نگرانی کرد زیرا تقابل مسلحانه نیروهای امنیتی اوکراین و معترضان هوادار روسیه که ساختمان‌های دولتی در شهرهای «دونستسک»، «لوگانسکا» و «خارکوف» را به تصرف خود درآورده بودند و خواستار برگزاری همه‌پرسی درباره خودمختاری کریمه و روابط نزدیک‌تر با روسیه هستند، موجب کشته شدن دستکم ۴ نفر و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر شد.

اوکراین رویکرد بسیار افراطی در قبال فعالان حامی روسیه اتخاذ کرده است. در ۸ آوریل، دولت این کشور قانون ضدجدایی‌طلبی شدیدتری را تصویب کرد و حکم حبس‌های بیش از پنج سال برای یک مرتبه ارتکاب جرم و بیش از ۱۰ سال برای تکرار جرم برای آنهایی که حاکمیت ارضی اوکراین را نقض می‌کنند، به تصویب درآورد.

دیدگاه شما