تازه های سایت

کد مطلب: 18362
24. فروردين 1393 - 12:43
پایگاه خبری گرو: مدیر محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: ۸ هزار هکتار به منطقه شکار ممنوع نهاوند افزوده شد که با احتساب منطقه حفاظت شده ملوسان تاکنون ۱۸ هزار هکتار از اراضی نهاوند منطقه شکار ممنوع است.

شکارچی

 

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی رسولی گفت : به تازگی منطقه حفاظت شده آردوشان با مساحت 8هزار هکتار به مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده نهاوند افزوده شد.

وی گفت: پیش از این منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع ملوسان با مساحت 10هزار هکتار با گونه های مختلف جانوری مانند قوچ  و میش، گرگ، شغال، روباه، خرگوش، کبک، تیهو، عقاب، دشتی، شاهین، تشتی، سنگ چشم و انواع درختان جنگلی و گیاهان مرتعی یکی از مناطق مهم در شهرستان نهاوند و استان همدان بود که به تازگی منطقه شکار ممنوع وحفاظت شده آردوشان به مساحت 8هزار هکتار به آن افزوده شد.

رسولی بیان کرد:در این مناطق شکار بعضی از گونه های جانوری در فصولی از سال و خارج از فصل جفت گیری و تخم گذاری با مجوز این اداره به افرادی که مجوز حمل سلاح و شکار را دارند داده می شود ودر غیر این صورت محیط بانان با افراد خاطی برخورد می کنند وآنها را به دادگاه معرفی می کنیم.

مدیر محیط زیست شهرستان نهاوند عنوان کرد: در سال های اخیر که ورود فاضلاب شهری و روستایی و پساب های صنعتی و کشاورزی به رودخانه گاماسیاب و سراب های نهاوند مانند گیان، فارسبان، گاماسیاب،کنگاور کهنه، تازناب و ده ها چشمه جوشان گونه های آبزیان بومی در معرض نابودی قرار گرفته اند که در چند سال گذشته این اداره تدابیری را برای جلوگیری از انقراض  اینگونه از آبزیان و ماهیان انجام داده است.

رسولی اظهار کرد: متاسفانه روزانه بیش از 70 تن زباله در نهاوند و161 روستای آن تولید می شود که فقط زباله 80 روستای آن جمع آوری و دفن بهداشتی می شود و زباله مابقی روستا ها به صورت بهداشتی جمع آوری و دفن نمی شود.

وی افزود: در سال های اخیر استفاده بی رویه از سموم دفع آفات نباتات  و کودهای کشاورزی در مزارع سبزی و سیفی به خصوص مزارع خیارکاری و کاهش سطح آب های زیر زمینی نزدیک به 10 مترباعث وارد آمدن خسارات و زیان هایی به محیط زیست شده است.

مدیر محیط زیست شهرستان نهاوند بیان کرد: بعضی از واحد های تولیدی و صنعتی در شهرستان آلودگی های زیست محیطی را به وجود آوردند که به آنها تذکر داده شد که مشکلات آلودگی را برطرف کردند و چند تا از آنها برای مدتی پلمپ شد ولی در کل در شهرستان نهاوند  وضعیت محیط زیست نسبت به چند سال قبل خیلی بهتر شده است./تسنیم

دیدگاه شما