تازه های سایت

کد مطلب: 18261
19. فروردين 1393 - 9:36
پایگاه خبری گرو: مدیر جهادکشاورزی نهاوند از آغاز عملیات مبارزه با آفت سن مادر در مزارع غلات نهاوند خبر داد
AgfaPhoto DIGITAL CAMERA 

 به گزارش پایگاه خبری گرو، احد ظفری با اعلام این مطلب افزود:تاکنون بیش از 2 هزار هکتار از اراضی غلات نهاوند علیه افت سن مادر سم‌پاشی شده است.

وی گفت: با هدف تولید محصول باکیفیت مطلوب جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان عملیات مبارزه با آفت سن مادر در مزارع غلات این شهرستان آغاز شده است.

وی گفت: به دلیل ریزش آفاتی همچون سن مادر از کوهپایه‌ها به داخل مزارع گندم و جو در استان به ویژه نهاوند نیاز ضروری به مبارزه عملی از طریق سمپاشی علیه این آفات خطرناک است که در این رابطه مشارکت و همکاری همه کشاورزان را می‌طلبد.

مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان نهاوند ادامه داد: چنانچه در مزرعه‌ای عملیات مبارزه با آفت سن مادر انجام شود و در مزرعه کناردستی این عملیات انجام نشود موجب هجوم این آفات به داخل آن مزرعه می‌شود و عملاً باعث ضرر و زیان کشاورز خواهد شد.

وی از فعالیت 45 اکیپ متشکل از کارشناسان و ناظران مزرعه و گیاه‌پزشکان در این رابطه خبر داد و گفت: در کنار مبارزه با آفت سن مادر عملیات مبارزه با علف‌های هرز نیز شروع شده که تاکنون بیش از 10 هزار هکتار از مزارع غلات این شهرستان علیه علف‌های هرز سم‌پاشی شده است.

ظفری از بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی در این رابطه اشاره کرد و گفت: از آن جایی که تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در شرکت‌های خدمات مکانیزاسیون و تعاونی‌های تولید مشغولند بنابراین امسال 12 گروه پنج‌نفره از آنها در مبارزه با آفات سن مادر و پوره و علف‌های هرز فعالند.

وی با اشاره به ایجاد 6 مرکز عرضه سموم دفع آفات کشاورزی و باغی در نهاوند افزود: سموم مورد نیاز کشاورزان به مقدار کافی تامین شده است.

مدیر اداره جهادکشاورزی نهاوند از فعالیت 750 دستگاه سم‌پاش در نهاوند خبر داد و گفت: امسال بیش از 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند زیر کشت غلات (گندم و جو) قرار دارند.

وی نتیجه مبارزه با آفات غلات را تولید محصولی باکیفیت بالا و ارزش‌ غذایی مطلوب خواند و گفت: به دلیل مبارزه به موقع با آفات سن غلات در نهاوند در سال گذشته علاوه بر استان همدان دیگر کارخانجات تولید آرد در سراسر کشور خریدار محصول گندم و جو نهاوند بودند.

دیدگاه شما