تازه های سایت

کد مطلب: 17906
24. اسفند 1392 - 12:08
پایگاه خبری گرو: فرماندار نهاوند گفت:29 واحد تولیدی که به علت مشکلات بانکی غیرفعال بودند احیا شدند

9030621226

به گزارش پایگاه خبری گرو ، امامعلی عبدالملکی درنشست خبری با  خبرنگاران نهاوند در فرمانداری این شهر گفت: 29 واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان وجود داشتند که پیش از این به علت ورشکستگی، معوقات بانکی، بدهکاری و مشکل نقدینگی یا نداشتن سرمایه در گردش راکد و غیرفعال بودند که با پیگیریها و برگزاری جلسات با مدیران عامل بانک ها و واحد های تولیدی توانستیم این واحد ها را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی گفت: بر همین اساس قرار شده که این 29 واحد تولیدی صنعتی با بررسی‌هایی که استاندار و مسئولان استان انجام داده‌اند؛نسبت به پرداخت پنج درصد معوقات بانکی خود اقدام کنند و 95 درصد باقی مانده را در فرصت جدید پنج ساله به بانک پرداخت کنند.

وی از تشکیل کمیته ارزشیابی و بررسی توان مدیران نهاوند خبرداد و گفت: وظیقه این کمیته حضور در ادارات و سازمانهای مختلف است که با مردم، مدیران و کارمندان صحبت و نقاط ضعف و قوت شناسایی و بر اساس نتایج این تحقیقات میدانی نظارت برعملکرد مدیران انجام می شود.

فرماندار نهاوند گفت: کار مردم باید در دستگاه و اداره مربوطه انجام شود و مراجعه مردم به فرمانداری برای انجام نشدن کار آنها در ادارات نشان ضعف مدیریت است که باید اصلاح شود.

عبدالملکی با اشاره به برنامه های خود برای توسعه شهرستان گفت: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان مشکل اشتغال و بیکاری است که چاره عمده آن سرمایه گذاری و فراهم آوردن شرایط لازم برای حضور بخش خصوصی است.

عبدالملکی استفاده از ظرفیت کامل واحد های تولیدی شهرستان را از جمله راهکارهای لازم برای اشتغالزایی و پویا کردن اقتصاد عنوان کرد و گفت :با بررسی هایی که طی چند روز گذشته از واحد های تولیدی شهرستان به عمل آمد مشاهده شد تعدادی از واحد های صنفی یا تعطیل هستند و یا از ظرفیت آنها به طور کامل استفاده نمی شود که در نهایت از مدار تولید خارج شده است.

وی گفت:موضوعی را که همیشه مدنظر قرار داده ام بحث وحدت و تعامل با مردم و مسئولان در شهرستان است که با توجه به سابقه این موضوع در شهرستان هر جا وحدت و تعامل بوده، هر کاری آغاز شده منتج به نتیجه موفق و مثبتی خواهد شد.

وی افزود: البته در نهاوند هم ظرفیت و قابلیت‌هایی وجود دارد و هم در مقابل آن محدودیت‌هایی هست که با این روش باید به سمت توسعه پیش رفت و بنای کار در شهرستان را به کار جمعی و گروهی پیش برد تا کم‌کم به بدنه و ساختار شهرستان نیز انتقال یابد.

وی گفت: شهرداری در تلاش است با احیای سنت‌ها، بازار پای‌قلعه که مردم خاطرات بسیاری از آن دارند را احیا و فعال کند. با ساماندهی فروشندگان و دست‌فروشان در این محل از طرفی می‌شود سد معبر را کاهش داد و شهر را به خصوص در میدان مرکزی به آرامش رساند.

فرماندار نهاوند گفت : توزیع امکانات و خدمات در مناطق مختلف شهر از جمله طالقانی، شهرک شهید حیدری، مهدیه و... می‌تواند از تمرکز جمعیت و حجم ترافیکی در مرکز اصلی شهر جلوگیری کند؛ مثلاً همین عابربانک‌ها و دکه‌های مطبوعاتی را هم می‌توان به نقاط دیگر شهر انتقال داد.

دیدگاه شما