تازه های سایت

کد مطلب: 17675
15. اسفند 1392 - 8:42
پایگاه خبری گرو: جشن نیکوکاری در 200 اموزشگاه نهاوند آغاز شد

 

SAM_0190

به گزارش پایگاه خبری گرو ، همزمان با سراسر کشور جشن نیکوکاری در 200 آموزشگاه شهرستان نهاوند روز چهار شنبه برگزار شد و دانش آموزان به منظور دست گیری همکلاسی های خود با اهداء پاکتهای هدیه وجه نقد شادیهای خود را با آنان تقسیم کردند .

 

در آیین نمادین جشن نیکوکاری که با حضور جمعی از مسوولان نهاوند برگزار شد مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: یکی از مهارتهای اساسی که لازم است هر فردی در زندگی خود آنرا در کنار سایر مهارتهای زندگی فراگیرد ،مهارت در رفع مشکلات دیگران و همدلی با نیازمندان است.

علی تکلو گفت: خوشبختانه دین مبین اسلام به این موضوع به خوبی پرداخته است به طوریکه دستگیری و کمک به نیازمندان یکی از ارزشهایی است که مسلمانان به آن اعتقادی عمیق دارند .

وی اضافه کرد:یاری و کمک به همنوعان یکی از آموزه های دین مبین اسلام است که ترویج آن می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف نماید .

SAM_0188

مدیر آموزش و پرورش نهاوند با بیان اینکه در فرهنگ ملی ایرانیان کمک به همنوع امری پسندیده و مورد توجه است افزود: ایرانیان در نوع دوستی از گذشته های دور شهرت جهانی داشته اند و این مطلب در ادبیات ما و در شعر معروف سعدی متجلی می باشد.

ˈتکلوˈ افزود:فلسفه اصلی برگزاری جشن های نیکوکاری ، عمل به دستورات و آموزه های دین مبین اسلام درتوجه و دستگیری از نیازمندان است و این ایام فرصتی است که همه مردم بتوانند از مواهب خداوند برخوردار شوند .

در حاشیه این مراسمˈ علی کاویانی ˈ رییس کمیته امداد امام خمینی نهاوند نیز به ایرنا گفت: جشن عاطفه ها همه ساله در هفته نیکوکاری از 14 اسفند به مدت یک هفته در سراسر کشور برگزار می شود و مردم کمکهای خود را برای دانش آموزان نیازمند تحویل کمیته امداد می دهند.

SAM_0189

وی افزود: در نهاوند امسال جشن عاطفه ها با شعار ˈتوانمند سازی خانواده ها با حضور پرنشاط نیکوکارانˈبه مدت سه روز در سطح 200 مدرسه ،24 پایگاه بسیج و 76 مسجد و چادر های مستقر در سطح شهرو همچنین پایگاه های نماز جمعه برگزار می شود.

کاویانی گفت: مراسم جشن عمومی عاطفه ها فردا در سطح شهر برگزار می شود و پایگاههای مستقر در مراکز یاد شده آماده جمع آوری کمکهای مردمی خواهند بود.

وی افزود: علاوه بر برگزاری مراسم جشن نیکوکاری امسال طرح احسان دانش آموزی نیز به اجرا در آمده که بر اساس آن 24 هزار قلک بین دانش آموزان دوره های ابتدایی و متوسطه اول توزیع شده است.

وی یاد آور شد : کمکهایی که درجشن نیکوکاری در سطح مدارس و شهرستان جمع آوری می شود پس از صورت جلسه در اختیار آموزش و پرورش قرار داده می شود تا قبل از فرارسیدن سال جدید به دانش آموزان نیازمند داده شود.

SAM_0196

دیدگاه شما