تازه های سایت

کد مطلب: 17672
14. اسفند 1392 - 10:09
پایگاه خبری گرو: پنجمین یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی نهاوندبرگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، با حضورجمعی از خانواده های شهدای دانش آموز و فرهنگی و مدیران مدارس نهاوند پنجمین یاد واره شهدای دانش آموز و فرهنگی شهرستان در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام " عباسعلی مغیثی نیا"امام جمعه شهرستان نهاوند در این مراسم گفت:شهادت در راه خدا یگانه راهی است که می تواند نام انسان را برای همیشه جاودان و ماندگار نماید و او را در بهشت برزخی و قیامت از خوان گسترده الهی متنعم سازد.

 وی راز ماندگاری و تداوم انقلاب را روحیه شهادت طلبی مردم و به ویژه جوانان ذکر کرد و افزود:با پیروزی انقلاب دشمنان فکر نمی کردند مردم ایران جانشان را برای دینشان فدا کنند اما آنان با نثار خون خود انقلاب اسلامی را ماندگار و در ادامه مسیر استوارتر کردند .

 وی شهدای دانش آموز را گل سرسبد شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ذکر کرده و افزود: شهدای دانش آموز گل سرسبد شهدای انقلاب بودندکه در اوج پاکی و خلوص با درس گرفتن از جوان شهید کربلا به اوج عزت رسیدند.

 وی خطاب به دانش آموزان گفت:همانگونه که دیروز همکلاسیهای شما با حضور در جبهه ها توانستند برای اسلام و انقلاب عزت آفرینی نمایند امروزوظیفه اصلی شما دانش آموزان درس خواندن است زیرا این کار شما باعث پیشرفت نظام اسلامی و سرافرازی آن در سطح جهان می شود.

در این مراسم مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز گفت:فرهنگ شهادت بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است که با جانفشانی شهدای والامقام بدست آمد و این مساله امروز در سطح جهان به یک فرهنگ فراگیر برای مبارزه با ستمگران تبدیل شده است.

 "علیرضا تکلو"افزود: دشمنان اسلام علی رغم داشتن تجهیزات پیشرفته از رویارویی با نظام اسلامی در هراس هستند زیرا می دانند که مردم ایران با نثار جان خود نخواهند گذاشت به دین آنها خدشه ای وارد شود. وی گفت: بر همین اساس است که دشمن امروز همه تلاش خود را به کار بسته تا بتواند جوانان ما را با واژه شهادت بیگانه نموده و اورا سرگرم کارهای حاشیه ای کند.

در این مراسم نماهنگی از ایستادگی شهدا در صحنه های نبرد پخش شد و در پایان از خانواده های شهدای فرهنگی تجلیل به عمل آمد. قابل ذکر است که شهرستان نهاوند در دوران دفاع مقدس 114 شهید دانش آموز و 19 شهید فرهنگی را تقدیم اسلام و انقلاب نموده است.

 

دیدگاه شما