تازه های سایت

کد مطلب: 17460
4. اسفند 1392 - 10:21
پایگاه خبری گرو: شهردار نهاوندگفت:120 مخزن زباله برای جمع آوری زباله های شهری نهاوند خریداری شده است.

 

IMG_3457

به گزارش پایگاه خبری گرو ، شاهین فرجی فر گفت: با توجه به اینکه جمع آوری زباله در شهر نهاوند تاکنون به شیوه سنتی رواج داشته لذا ادامه این روند باعث آزار و اذیت مردم و وضعیت نامطلوب بهداشتی می شد که با استفاده از نظر کارشناسان تغییر این الگو در دستور کار مدیریت پسماند قرار گرفت.

 وی گفت: به منظور تغییر الگوی جمع آوری زباله از شیوه سنتی به شیوه مکانیزه 120 مخزن زباله جدید و همچنین تجهیز ماشین الات شهرداری با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال انجام شد.

 

وی جمع آوری شبانه زباله را رویکرد جدید شهرداری عنوان کرد گفت: برای جمع آوری زباله ها علاوه بر تغییر دادن در شیوه ، زمان جمع آوری نیز تغییر پیدا کرده و به ساعت 9 شب موکول شده است.

وی به مزایای این طرح اشاره کرد و افزود: کاهش حداکثری زمان جمع آوری ، رعایت اصول حمل زباله ،کاهش مصرف سوخت ،کاهش استهلاک ماشین آلات و جلوگیری از ترافیک و افزایش سلامت شهروندان از جمله مزایای طرح جمع آوری زباله در شب می باشد .

شهردار نهاوند گفت: با اجرای طرح جمع آوری شبانه آلایندهای زیست محیطی نیز کاهش می یابد زیرا با شروع فصل گرما و فاسد شدن سریع زباله ها ، بوی نامطبوع و میکربها سلامتی شهروندان را تهدید نموده و علاوه برآن باعث زشت شدن فضای شهری و ریختن زباله به داخل خیابانها می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد نیروهای خدماتی شهرداری 120 نفر می باشد افزود: به منظور بالا بردن انگیزه کارگران شهرداری به وضعیت معیشتی آنها توجه بیشتری شده و برای تمامی آنها لباس فرم تهیه شده است .

وی از شهروندان خواست با توجه به اینکه موفقیت برنامه های شهری در گرو مشارکت شهروندان می باشد با نیروهای این شهرداری همکاری های لازم را به عمل آورده و زباله های خود را راس ساعت 9 شب در خیابان در داخل کیسه های نایلونی گذاشته و در نظافت و تمیزی و همچنین بهداشت محیط خود نقش ایفا نمایند.

دیدگاه شما