تازه های سایت

کد مطلب: 17310
27. بهمن 1392 - 9:41
پایگاه خبری گرو : با حضور مسئولین استانی و شهرستانی دانشکده پرستاری ملایر افتتاح شد.
4

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از نافع، آیت الله سید رضا فاضلیان در آیین افتتاح دانشکده پرستاری با اشاره به احادیث اهل بیت (علیهم السلام) گفت: سه چیز است که اگر نباشد مردم پَست خواهند شد.

وی فقیه با تقوا و فرمان فرمای خیّر را دو نیاز مهم هر جامعه ای دانست و افزود: سومین نیاز یک جامعه پزشک بینا و دقیق در کار خود است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه یکی از سه گروهی که جامعه به آنها نیاز دارد سلسه اطباء هستند، افزود: آئینه نمایش کمالات خداوند پیامبر اسلام(صلوات الله علیه و آله) است که خلق نیکو داشت.

وی اظهار داشت: مسئولین از اخلاق خودداری نکنند چرا که بهترین وسیله برای رسیدن به مقصد خلق نیکو و اخلاق حسنه است.

آیت الله فاضلیان به نقش پرستاران در سلامتی بیماران اشاره و بیان کرد: هر کسی یک شبانه روز در خدمت بیماری باشد خدا او را با حضرت ابراهیم (علیه السلام) محشور می کند.

وی با اشاره به اینکه مردم جوان و جان خود را در راه اسلام دادند و حال ما مدیون خون شهدا هستیم، تأکید کرد: سعی کنید دانشکده پرستاری را به دانشگاه علوم پزشکی تبدیل کنید و مقدمات ارائه خدمات اسلامی را فراهم کنید.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیر افزود: شهرستان ملایر به عنوان دومین شهر استان فرصت‎های زیادی را از دست داده است.

احمد آریایی نژاد با اشاره به اینکه بحث پزشک خانواده باید به صورت جدی پیگیری شود افزود: به وضعیت بهداشت در روستاهای دور افتاده توجه ویژه شود و پیشگیری و آموزش در این مناطق نهادینه گردد.

وی به بازسازی اورژانس ملایر اشاره کرد و افزود کیفیت خدمات رسانی در ملایر نسبت به سال گذشته ارتقا یافته است اما نباید قانع شویم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه قداست مشاغل به میزان درآمد نیست بلکه به میزان خدمت آن است می‌گوید: دریافت زیرمیزی در شهرستان ملایر مردم را آزار میدهد باید تلاش کنیم تا برچیده شود.

به گفته آریایی‌نژاد: باید در بیمارستان‌های شهرستان این هماهنگی به وجود آید که وقت مریض گرفته نشود و در مواقع نیاز به مرکز مورد نظر خود مراجعه کند.

وی آموزش و فرهنگسازی را اولویت اول در جامعه دانست و افزود: اگر آموزش و فرهنگ‌سازی به درستی انجام گیرد از مبتلا شدن افراد به بیماری‌های که درمان ناپذیر است پیشگیری می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: افتتاح دانشکده پرستاری یک جهش اصولی برای شهرستان ملایر است.

مصطفی آزادبخت افزود: افتتاح این دانشکده نشان داد که وحدت و هماهنگی می تواند کارها را بهنتیجه برساند.

وی اظهار داشت: همه مسئولین باید پای کار باشند چرا که رویکرد شهرستان ملایر برای توسعه و پیشرفت جدی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: وضعیت بهداشت و درمان در ایران در مقایسه با سیار کشورهای آسیای غربی و شرقی بسیار رضایت بخش است.

حبیب الله موسوی بهار با بیان اینکه کمتر از 20 سال پیش شهرستان های مهم کشور مملو از پزشکان خارجی بود، فزود: به همت والای اساتید بهداشت و درمان و علوم پزشکی امروز یک پزشک خارجی در کشور وجود ندارد.

وی به حضور کادر پزشکی توانمند ایرانی در کشورهای دور و نزدیک دنیا که از مفاخر علم پزشکی هستند اشاره کرد و اظهار داشت: طبابت را باید در سطح عالی و با امکانات خوب به مردم ارائه دهیم و سلامت مردم را هر چه بهتر و بیشتر حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه افتتاح دانشکده پرستاری در ملایر واقعه بسیار مهم و تاریخی برای این شهر است، خاطرنشان کرد: باید رشته های بیشتری اضافه و دانشجویان بیشتری جذب شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه باید براساس نیاز جامعه رشته ها را افزایش دهیم که باعث اشتغال زایی شود، گفت: سیاست دانشگاه گسترش آموزش عالی و علوم پزشکی با محوریت شهرستان ها است.

به گفته وی سیاست دانشگاه در راستای تربیت دانشجویانی متعهد و موفق در رشته پرستاری است و این سرمایه‌گذاری کوچک برای آینده بازدهی بزرگ و پرمحتوایی را برای شهرستان دارد.

وی با اشاره به اینکه تصادفات و سوانح جاده ای اجازه رسیدگی پزشکان به سایر بیماری ها را نمی دهد، افزود: مسئولین مربوطه باید به فکر تصادفات و سوانح جاده ای باشند.

موسوی بهار با بیان اینکه باید فرهنگ رفت و آمد به مردم آموزش داده شود، خاطرنشان کرد: تربیتدانشجویان در سطح کاردانی و کارشناسی می تواند ظرفیتهای مناسبی برای پیشگیری و فرهنگ سازی ایجاد کند.

رضا طهماسبی راه‌اندازی دانشکده جدید پرستاری ملایر را از افتخارات بخش درمان در این شهرستان عنوان کرد و گفت: این دانشکده در حال حاضر با 22 دانشجوی دختر و پسر کار خود را از فردا آغاز می‌کند.

وی از مجاورت مکان فعلی این دانشکده با ساختمان شبکه بهداشت و درمان ملایر خبر داد و گفت: برای تعمیرات این ساختمان بیش از 400 میلیون تومان برآورد شده بود.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان ملایر در آیین افتتاح دانشکده پرستاری ملایر گفت: بیشتر پرستاران شهرستان ملایر در دانشکده پرستاری ملایر از سال 70 تا سال 78 فارغ التحصیل شدند.

وی با اشاره به اینکه ساختمان زایشگاه فخریه به مدت 5 سال تعطیل شده است، اظهار داشت: با هزینه ای بالغ بر 500 میلیون تومان این ساختمان تعمیر و در اختیار دانشکده پرستاری قرار داده شد.

وی تصریح کرد: از 27 بهمن دانشجویان پذیرش شده در دانشکده پرستاری ملایر شروع به تحصیل می کنند.

طهماسبی ابراز امیدواری کرد که دانشکده پرستاری با همت مسئولین استانی و شهرستانی به دانشگاه علوم پزشکی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه به دنبال اخذ چارت سازمانی و ردیف بودجه برای دانشکده هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم بزودی بتوانیم در زمین صد هکتاری که توسط فرمانداری ویژه شهرستان ملایر اهدا شده است پردیس دانشگاه علوم پزشکی ملایر را تأسیس کنیم.

رئیس شبکه بهداشت ملایر در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده در بیمارستان مهر و بیمارستان امام حسین(علیه السلام) خاطرنشان کرد: خرید تجهیزات پزشکی در سال جاری، تعویض تجهیزات فرسوده و تجهیز بخش‌های مختلف بیمارستان امام حسین(علیه السلام) با همکاری اوقاف و خیرین صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ما از سال 1370 تا سال 1378 دانشکده پرستاری ملایر در ساختمان موقوفه مرحوم محمد ملایری مشغول به فعالیت بود که بعد از 8 سال فعالیت تعطیل شد و آن ساختمان تبدیل شد به دانشگاه علمی کاربردی مرکز ملایر.

حال پس از گذشت 16 سال در ساختمانی که سابق بر این زایشگاه فخریه بود و مدت‌ها تعطیل شده و کم‌کم حالت ویرانه به خود گرفته بود بازسازی شد و دانشکده پرستاری ملایر نام گرفت.

این دانشکده در ساختمانی با زیربنای 1000 مترمربع و با مبلغ 2میلیارد و 700 میلیون ریال تجهیز و بازسازی شد و با 22 دانشجوی پرستاری کار خود را آغاز کرد که از سال آینده در رشته‌های اتاق عمل و فوریت‌های پزشکی دانشجو می‌گیرد.

دیدگاه شما