تازه های سایت

کد مطلب: 17267
26. بهمن 1392 - 8:24
546385_W1aZfFKE
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نهاوند گفت: یادواره شهدای گروه ابوذر روز 30 بهمن در امام زاده محمد نهاوند برگزار میشود.

علیرضا علی بخشی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گرو گفت: در چهلمین سالگرد شهادت گروه انقلابی ابوذر نهاوند یادواره این شهدای گرانقدر روز 30 بهمن از ساعت 10 صبح در مرقد مطهر امام زاده محمد نهاوند برگزار میشود.

وی گفت: سخنران این مراسم دکتر محمد حسين رجبی دوانی رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

علی بخشی گفت : گروه ابودز در آبانماه 1351 توسط شش نفر از جوانان مذهبی نهاوند به نام های عبادالله خدا رحمی، روح الله سیف، ماشاءالله سیف، ولی الله سیف، حجت الله عبدلی و بهمن منشط با هدف مبارزه برای ریشه کن کردن فساد، شناساندن اسلام راستین و ایجاد جامعه اسلامی شکل گرفت.

546385_RBogQvNa

علی بخشی گفت: بعد از مدتی شهید شاخص و کشوری نهاوند حاج محمد طالبیان به عنوان معلم هدایت این گروه را بر عهده می گیرد و مبارزات و اقدامات این گروه علیه رژیم پهلوی وارد مرحله جدی می شود.

وی افزود: این گروه ضوابط و مقرراتی را برای خود تدوین کردند که به عنوان اصول عملی و یا اساسنامه گروه ابوذر شناخته شد و همزمان با برنامه های خودسازی و تلاش برای اصلاح فضای اجتماعی و فرهنگی شهر نهاوند، مبارزات انقلابی علیه رژیم پهلوی را طراحی و اجرا می کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نهاوند عنوان کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هر سال در روز 30 بهمن مراسم سالگرد این شهدای بزرگوار در شهر نهاوند برگزار می شود.

علیرضا علی بخشی افزود: گروه ابوذر در تیر ماه 1352 پس از دستگیری و تحمل شکنجه های فراوان و گذراندن چندین جلسه محاکمه در سحر گاه روز 30 بهمن 1352 مظلومانه در میدان چیتگر تهران در مقابل گلوله ها قرار گرفتند و تکبیر گویان به شهادت رسیدند.

دیدگاه شما