تازه های سایت

کد مطلب: 16791
9. بهمن 1392 - 8:49
پایگاه خبری گرو : رئیس اداره بهزیستی نهاوند گفت: طرح سنجش بینایی پنج هزار کودک زیر شش سال در شهرستان نهاوند اجرا شد

به گزارش پایگاه خبری گرو ، علی اکبر شاهمرادی گفت :از زمان شروع طرح آمبلیوپی یا (تنبلی چشم) در نهاوند تاکنون از پنج هزار کودک زیر شش سال شهری و روستایی در این شهرستان سنجش بینایی به عمل آمده است.

وی افزود:سال گذشته هفت هزار کودک در نهاوند سنجش بینایی دادند و با توجه به اینکه مدت زمان اجرای این طرح تا پایان بهمن ماه امسال است ،پیش بینی می شود تا پایان اجرای طرح دو هزار کودک دیگر سنجش بینایی بدهند.

وی گفت: از بین کودکان معاینه شده حدود 10 درصد مشکوک دچار تنبلی چشم بوده اند که از سوی کاربران این اداره به کارشناسان بینایی سنجی معرفی شده اند.
وی در خصوص چگونگی روند انجام طرح گفت: برای اجرای طرح در مراکز روستایی همه روزه کاربر سنجش بینایی این اداره به یکی از روستاها اعزام شده وکودکان را معاینه می کند و بعد از ظهرها نیز توسط همین کاربر در بهزیستی کودکان سطح شهر مورد معاینه قرار می گیرند.
شاهمرادی افزود:این اداره به منظور حمایت از کودکان مشکوکی که نیاز به عینک داشته باشند تا سقف 400 هزار ریال کمک بلاعوض پرداخت می کند و چنانچه کودکی نیاز به عمل جراحی توسط چشم پزشک داشته باشد تا سقف تعهد سازمان هزینه های آن تامین و پرداخت می شود.
وی در پایان از خانواده ها خواست با توجه به اهمیت موضوع ،با در نظر گرفتن فرصت باقی مانده از زمان اجرای طرح ،کودکان زیر شش سال خود را به مرکز معاینه چشم بهزیستی راهنمایی کنند.

 

دیدگاه شما