تازه های سایت

کد مطلب: 16725
6. بهمن 1392 - 20:34
خبرگزاری فارس: پرداخت 8 میلیارد تومان زکات در استان همدان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی همدان گفت: تاکنون بیش از 8 میلیارد تومان زکات در استان همدان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، علیرضا ابراهیمی ظهر امروز در مراسم قدردانی از عاملان فعال و نمونه زکات در نهاوند اظهار داشت: پرداخت زکات به عنوان فریضه‌ای الهی همواره مورد تأکید امامان و معصومین بوده و در قرآن به کرات بر اهمیت پرداخت آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال تاکنون 600 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده افزود: روستاهای رزینی، کهریز صلاح‌الدین، میانگران، شریف‌آباد حسین‌آباد در شهرستان نهاوند بیشترین مبلغ زکات را پرداخت کرده‌اند که لازم دانستیم از تلاش و خدمات ارزشمند عاملین زکات در این روستاها قدردانی کنیم.

ابراهیمی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از توان و ظرفیت بالای روحانیون و معتمدین محلات به‌ویژه در مناطق روستایی افزود: در سطح استان امسال توانستیم از این نیروی بالقوه برای تشویق و ترغیب کشاورزان گام‌های موثری برداریم که نتیجه آن پرداخت 8 میلیارد تومان زکات تا به امروز بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی همدان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود مبلغ پرداخت زکات تا پایان سال به 10 میلیارد تومان برسد، ابراز داشت: یکی از مهمترین راه‌های افزایش مشارکت مردم در پرداخت زکات پرداخت مبلغ معادل آن به کشاورزان روستاها برای اجرای پروژه‌های عمرانی است.

وی با بیان اینکه در سطح استان 250 پروژه و طرح عام‌المنفعه در روستاها در حال اجراست، افزود: پرداخت زکات موجب کاهش مشکلات در بین مردم می‌شود، زیرا از زکات در زمینه‌های مختلف مثل کمک به فقرا و نیازمندان و همچنین عمران و آبادانی روستاها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های کمیته امداد ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان است، افزود: به همین منظور امسال در سطح استان بیش از 9 هزار و 500 نفر از مددجویان این نهاد خودکفا شده و از چرخ حمایتی کمیته امداد خارج شدند.

دیدگاه شما