تازه های سایت

کد مطلب: 16524
30. دى 1392 - 8:58
در سه مسابقه ابتدایی هفته بیست و چهارم لیگ برتر سه تیم مدعی فولاد، پرسپولیس و نفت به میدان می‌روند.
خبرگزاری فارس: پرسپولیس محکوم به برد؛ صدر جدول قرمز می‌شود؟

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از  خبرگزاری فارس، سه دیدار ابتدایی هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال روز سه‌شنبه برگزار می‌شود. در این روز سه تیم مدعی فولاد، پرسپولیس و نفت به میدان می‌روند و احتمال تغییر موقت صدرنشین هم وجود دارد.

 نگاهی به این سه دیدار می‌اندازیم؛

گسترش فولاد تبریز- پرسپولیس؛ محکوم به برد!

نتیجه دیدار رفت: پرسپولیس یک - گسترش صفر

گسترش فولاد با مهدی تارتار دو برد و یک باخت به دست آورده و تارتار در این بازی خانگی هم می‌خواهد سومین بردش را به دست بیاورد تا گسترش همچنان در رده نهم باقی بماند.

پرسپولیس بعد از اینکه دو امتیاز حساس را در دربی تهران از دست داد اگر می‌خواهد همچنان به قهرمانی امیدوار باشد باید در این بازی خارج از خانه سه امتیاز بگیرد. بازیکنان پرسپولیس در آستانه دربی اعتصاب کرده بودند و بخشی از پول‌شان را هم گرفتند اما این مرتبه صحبت از استعفای دوباره محمد رویانیان است. شاید بازی در تبریز آخرین حضور رویانیان باشد.

از نظر فنی پرسپولیس همچنان مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ را با 10 گل خورده در اختیار دارد اما از نظر گلزنی این تیم کمتر از گسترش رده نهمی گلزنی کرده است! آماری که به هیچ عنوان شایسته سرخپوشان تهرانی نیست.

پرسپولیس با 24 گل زده سه گل کمتر از حریف تبریزی خود در این فصل زده است. البته گسترش فولاد خط دفاعی مستحکمی ندارد و 26 گل هم خورده است.

پرسپولیس محکوم به برد در این بازی است زیرا اگر در این مسابقه هم امتیاز از دست بدهد در آنصورت کسب سهمیه آسیا هم برایش با مشکل خواهد شد. سرخپوشان در صورت پیروزی 44 امتیازی می‌شوند و به رده دوم صعود می‌کنند اما اگر مقابل گسترش متوقف شدند در آنصورت رتبه‌ سومی‌شان هم به خطر خواهد افتاد.

نفت تهران - سایپا؛ یک تیم مدعی مقابل تیم بی‌انگیزه

نتیجه دیدار رفت: نفت تهران صفر سایپا صفر

نفت تهران هم یکی از مدعیان این فصل است که البته اکنون یک بازی معوقه مقابل مس کرمان دارد.

نفتی‌ها اگر سه‌شنبه بتوانند مقابل سایپا به پیروزی برسند 41 امتیازی خواهند شد و همچنان در کورس باقی می‌مانند. البته برخی معتقدند که خیلی بعید است تیم بی‌تماشاگر نفت بتواند قهرمان لیگ شود با این حال این تیم بی‌حاشیه می‌تواند حداقل یکی از سهمیه‌های آسیایی را برای فصل آینده کسب کند. فیرات سرمربی سایپا هم بعد از شکست خانگی مقابل ملوان دوست ندارد سه امتیاز دیگر را به حریفش تقدیم کند.

او حداقل می‌خواهد رتبه تک رقمی سایپا در این فصل حفظ شود، هرچند بازیکنان سایپا به اندازه بازیکنان نفت در این مسابقه انگیزه ندارند.

فولاد خوزستان - مس کرمان؛ صدر جدول لیگ قرمز می‌شود؟

نتیجه دیدار رفت: مس 2 - فولاد 2

فولاد خوزستان که در رده دوم جدول قرار دارد در صورت پیروزی در این دیدار می‌تواند به طور موقت هم که شده صدرنشین لیگ برتر شود و جای استقلال را بگیرد و صدر جدول لیگ قرمز شود.

فولاد هفته گذشته هم این فرصت صدرنشینی موقت را داشت اما نتوانست از آن استفاده کند و دو امتیاز مقابل ذوب آهن از دست داد.

فولاد اگر در این دیدار خانگی پیروز شود می‌تواند به قهرمانی در لیگ برتر هم فکر کند. حریف آنها هم تیم مس کرمان است که رکورددار مساوی است و با 13 تساوی در انتهای جدول قرار گرفته است. مظلومی اگر می‌خواهد مس را از این شرایط نجات بدهد باید در این بازی دشوار به دنبال سه امتیاز باشد وگرنه نباختن در اهواز دردی از تیمش درمان نمی‌کند و همچنان در قعر جدول باقی خواهد ماند اما اگر بتواند فولاد را در اهواز شکست بدهد هم به بقای تیمش در لیگ کمک کرده و هم به طور غیرمستقیم به استقلال برای رسیدن به قهرمانی کمک کرده و این پیروزی یک برد دو منظوره محسوب می‌شود.

مس کرمان در صورت برد می‌تواند با دو پله صعود به رده چهاردهم صعود کند و به بقا امیدوار شود اما در صورت شکست شاید شایعه‌های تغییر کادر فنی مس رنگ واقعیت به خود بگیرد. هرچند مس یک بازی معوقه هم دارد.

سایر دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر روز یکشنبه شش بهمن ماه برگزار می‌شود.

دیدگاه شما