تازه های سایت

کد مطلب: 15863
13. دى 1392 - 17:38

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند گفت: هفت میلیون تومان از محل موقوفات نهاوند به بیماران نیازمند کمک شد
به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت السلام مرتضی عزیزی گفت: نگاه سخاوتمندانه واقفین خیر اندیش همواره برطرف کننده مشکلات جامعه بوده و امروز نیاز های جدید جامعه باید مدنظر قرار گیرد که بدین منظور هفت میلیون تومان از محل موقوفات نهاوند به بیماران نیازمند کمک شد.

 

 عزیزی ظهر جمعه ضمن بازدید و عیادت از بیماران کم بضاعت و مستضعف بستری در بیمارستان علیمرادیان نهاوند اظهار داشت:  جایگاه وقف و موقوفات در شهرستان نهاوند همچون دیگر شهرهای ایران اسلامی به دلیل اعتقادات دینی و سنت های اصیل اجتماعی همواره قابل توجه بوده است به نحوی که واقفین نیک اندیش در بخش موقوفات انتفاعی از زمان های گذشته تاکنون املاک خود را برای احداث مدرسه و مراکز علمی و کتابخانه ، مراکز بهداشتی و بیمارستان وقف کرده اند که مردم هنوز در حال استفاده از آنها هستند.

 

حجت الاسلام عزیزی گفت: امروز به مناسبت هفته وقف و شروع ماه ربیع الاول ضمن عیادت از بیماران مستمند و بی بضاعت از محل موقوفه مرحوم سید یداله فاطمی مبلغ هفت میلیون تومان به 40 بیمار بستری شده جهت کمک هزینه درمان کمک شد.

 

وی ادامه داد: در 9 ماه گذشته سال جاری در راستای عمل به نیات و‌اقفان،  بیش از یک میلیارد تومان از درآمدهای موقوفات در محل نیات وا‌قفان هزینه شده است که این مبلغ در موضوعات مختلف اعم از مذهبی،‌عزداری، احکام، کمک به مستمندان و نیازمندان، تامین دارو، پرداخت هزینه درمان، کمک به دانش آموزان و دانشجویان، کمک به نخبگان و پژوهشگران، تامین جهیزیه، کمک به زوج های جوان وغیره بر اساس نیات واقفان‌ هزینه شده است.  

 

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با بیان اینکه این سازمان در سه حوزه، وقف، بقاع متبرکه و امور قرآنی فعالیت دارد، تصریح کرد: در خصوص موقوفات، تکلیف و وظیفه شرعی این سازمان جمع آوری در آمدهای موقوفات و عمل امینا‌نه به نیات و‌اقفان است.  

 

حجت الاسلام مرتضی عزیزی ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف را از دیگر وظایف این سازمان دانست و عنوان کرد: در همین جهت روز سه شنبه هفته جاری همایش وقف و تجلیل از واقفین خیر اندیش در شهر برزول نهاوند برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما