تازه های سایت

کد مطلب: 15856
11. دى 1392 - 19:42

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند از برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) از سوی86 هئیت مذهبی در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام حسین گروسی  گفت : به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) مراسم بزرگ عزاداری آن حضرت چهارشنبه شب در مسجد جوانان (شهید حیدری) و مراسم قرائت زیارتنامه و عزادارای امام هشتم شیعیان روز پنج شنبه صبح در مسجد صاحب الزمان(عج) بازار نهاوند برگزار می شود.

حجت الاسلام گروسی هدف از برگزاری این مراسم را تعظیم شعائر الهی عنوان کرد و گفت: بنا به توصیه پیشوایان معصوم (ع) یکی از نشانه های ولایت مداری شیعیان، اظهار خوشحالی در ایام ولادت و غم و اندوه در ایام شهادت است و بنابراین باید به برگزاری هرچه با شکوهتر این مراسم همت کرد.

وی ادامه داد: همچنین مراسم ویژه سالروز شهادت امام رضا(ع) در چهار بقاع متبرکه و امامزاده شاهزاده محمد(ع)، امامزاده دره ابراهیم، امامزاده جعفر کوهانی و امامزاده فضل شهر برزول نهاوند در روز پنج شنبه با قرائت  زیارت عاشورا و زیارت مخصوص این امام همام   برگزار خواهد شد.

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند افزود: همزمان با عزاداری، مرثیه سرایی و سخنرانی روحانیون برای عزاداران، محفل انس با قرآن کریم نیز در در روز 30 صفر در کانون فرهنگی و مذهبی شهر فیروزان نهاوند برگزار می شود.

حجت الاسلام حسین گروسی بیان داشت:  سیره ائمه به ویژه امام رضا(ع) را در باید در جامعه و خصوصا برای نسل جوان جامعه گسترش داد  که یکی از مهمترین راه های آن این است که نخبگان فکری و فرهیختگان جامعه علمای حوزوی و علمای دانشگاهی مسائل را برای نسل جوان بازگو کنند.

وی اظهار داشت: بی شک زندگانی و سیره نورانی ائمه اطهار(ع) واجد ابعاد گوناگون فردی، اخلاقی، عرفانی، سیاسی، اجتماعی و ... است که هر کدام از این حوزه ها برای ما بهترین و کاملترین الگوها برای بهتر زندگی کردن است.

دیدگاه شما