تازه های سایت

کد مطلب: 15688
5. دى 1392 - 9:24
پایگاه خبری گرو : رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند گفت: کشاورزان و باغداران شهرستان نهاوند امسال مبلغ چهار میلیارد و 500 میلیون ریال زکات پرداخت کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، علی کاویانی  در شورای زکات نهاوند که با حضور اعضا در محل فرمانداری برگزار شد افزود: سال گذشته در نهاوند پنج میلیارد و 500 میلیون ریال توسط عاملین زکات جمع آوری شده که صرف کمک به نیازمندان و احداث چند طرح عمرانی در روستا ها گردید.

وی گفت: از مجموع زکات جمع آوری شده سال جاری نیز 220 میلیون ریال آن برای کمک به نیازمندان و چهار میلیارد و 300 میلیون ریال صرف 35 طرح عمرانی شامل مسجد ،جمع آوری آبهای سطحی،ساخت پل و احداث نمازخانه خواهد شد.

وی در خصوص طرح تشویقی دولت در این زمینه گفت: در صورت تامین اعتبارنیز به هر اندازه که زکات جمع آوری شود به همان اندازه نیز از سوی دولت اعتبار لازم اختصاص داده می شود تا صرف امور عمرانی روستاها شود.

در این جلسه حجت الاسلامˈعباسعلی مغیثی نیاˈامام جمعه نهاوند نیز با بیان آثار و برکات زکات گفت: زکات یکی از واجبات دین مبین اسلام است که در واقع آزمونی مالی و وسیله ای برای طهارت مادی و معنوی مسلمانان و ابزاری در جهت رفع و ریشه کن کردن فقر در جامعه اسلامی می باشد.

وی افزود:در قرآن کریم خداوند در اغلب آیات هر جا که اشاره به نماز کرده به زکات هم اشاره نموده که این موضوع دلالت بر اهمیت آن در دین مبین اسلام و آثار و برکات آن در طهارت معنوی جامعه و همچنین سلامتی جامعه از فقر دارد.

رئیس ستاد احیای زکات نهاوند بر نقش اطلاع رسانی از آثار و فواید پرداخت زکات تاکید کرد و افزود:مردم باید به خوبی با آثار ارزنده مادی و معنوی پرداخت زکات در ابعاد فردی و اجتماعی آشنا شوند تا نسبت به انجام این فریضه الهی هرچه بیشتر توجه نمایند.

امام جمعه نهاوند در ادامه با اشاره به اجرای طرح شجره طیبه گفت: این طرح علاوه بر تاثیرات بسیار خوب در تلطیف هوا می تواند در بهبود اقتصاد خانواده نیز موثر باشد زیرا در این طرح تاکید بر کاشت درختان مثمر است.

وی افزود: در نهاوند 16 طرح شجره طیبه در کمیته امداد به تصویب رسیده که این طرح در در واحدهای مسکونی که برای مددجویان ساخته می شود نیزقابل اجرا است .

وی بر تبلیغ و اطلاع رسانی برای اجرای این طرح در سطح روستا ها تاکید کرد وافزود: در روستاها که مددجویان در خانه خود زمین زیادی دارند می توانند با کاشت سه تا پنچ درخت مثمر، محیطی دلنشین و با نشاط برای خود و خانواده مهیا کنند و هم از میوه آن استفاده کنند.

در این جلسه همچنین فرماندار نهاوند با تاکید بر فعال شدن شورای زکات مراکز بخشها گفت: با توجه به اینکه هنوز کشاورزانی هستند که موفق به پرداخت زکات نشده اند لذا لازم است در مراکز بخشها این ستاد فعالتر شده و نسبت به اطلاع رسانی و تبلیغات لازم اقدام کنند.

مجتبی مولوی بر اهمیت احیا فرهنگ زکات در جامعه تاکید کرد و افزود:زکات آثار مثبت زیادی در فرد و جامعه دارد که طهارت روح از جمله این آثار است.

وی افزود: ادای زکات توجیه علمی و فرهنگی نیز دارد چرا که فرد سرمایه دار با پرداخت زکات خیر و برکت زیادی را نصیب خود کرده است و گامی مهم برای توسعه و پیشرفت جامعه خود برداشته است.
وی در خصوص تبلیغ و اطلاع رسانی از آثار و فواید زکات در جامعه گفت: به منظور فرهنگ سازی در این زمینه پیشنهاد می شود که کمیته ای تحت عنوان کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی تشکیل شود و با استفاده از ظرفیت روحانیون و مبلغین بحث زکات برای مردم تبیین شود.

وی گفت: با توجه به اینکه عاملین در جمع آوری مبالغ زکات نقش مهمی دارند لذا حتما لازم نیست که اعضای شورای روستا به عنوان عامل زکات انتخاب شوند بلکه می توان از افرادی که معتمد روستا می باشند برای این کار استفاده کرد.

دیدگاه شما