تازه های سایت

کد مطلب: 15589
30. آذر 1392 - 14:23

 استاندار همدان در پیامی به همایش تجلیل از از سه دهه جهاد مخلصانه امام جمعه نهاوند قدردانی کرد و خدمات ارزنده وی را در راستای توسعه و حل مشکلات شهرستان، گسترش و نشراسلام وفرهنگ قرآنی و ترویج فرهنگ دینی گرامی داشت.

 

به گزارش پایگاه خبری گرو محمد ناصر نیکبخت در این پیام آورده است: جایگاه علم و دانش در مکتب اسلام، جایگاهی والا و ارزشمند است وآیات الهی و روایاتی که از ائمه معصومین (ع) به ما رسیده، موید این مطلب است.

وی در ادامه این پیام تأکید کرده است: همانطور که در تفسیر آیه شریفه : « انما یخشی ا... من عباده العلماء » آمده است از میان تمام بندگان دانشمندانی به مقام عالی خشیت نائل می آیند که با سیر درآیات آفاقی و انفسی،آگاهی ازعلم و قدرت پروردگار،هدف آفرینش و همراه نمودن علم با عمل این جایگاه رفیع را برای خود کسب نماید چراکه علم بی عمل دلیل بر عدم خشیت است.

استاندار همدان تصریح کرده است: با اطلاع از این تفسیر و نگاهی به 30 سال مجاهدت خالصانه برادر عزیز و فاضلم، عالم متقی و با دانش، حضرت حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی نیا سبزواری در شهر نهاوند ، دروازه ورود اسلام به ایران، بر این باورم که قلم و سیره ایشان، در خدمت اسلام و مروج فرهنگ ایثار و شهادت و شهید پرور بوده است.

نیکبخت تشریح کرده است: شهر عالم پرور نهاوند و مردم ولایت مدار آن که دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی با اهدا 850 شهید گرانقدر ادا کرده است و در راس آنها علمای شهیدی چون حضرت آیت ا.. قدوسی و آیت ا.. حیدری همچون خورشید می درخشند، نقش عالم مجاهد حضرت حجت الاسلام والمسلمین مغیثی، نقشی تاثیرگذار و بی بدیل بوده است.

در ادامه این پیام آمده است:در کنار راهگشایی های فراوان امام جمعه محترم نهاوند از تریبون سیاسی و عبادی نماز جمعه، در راستای توسعه و حل مشکلات شهرستان خدمات ارزنده وبزرگ ایشان در گسترش و نشراسلام وفرهنگ قرآنی تاثیر به سزایی درترویج فرهنگ دینی درنزد مردم به ویژه جوانان داشته است.

استاندار همدان در پیان این پیام تأکید کرده است:با قدردانی از زحمات و مجاهدتهای خالصانه ایشان در راه خدمت به اسلام و مسلمین و تقدیر از تمامی کسانی که با درک ضرورت معرفی علمای اسلام به مردم، زحمات برگزاری این مراسم را تقبل کردند، از درگاه خداوند متعال آرزوی طول عمر همراه با عزت و توفیق خدمت هرچه بیشتر را برای حضرت حجت الاسلام والمسلمین مغیثی نیا داشته ، امیدوارم خود و مردم استان همواره از نصایح و راهنمایی های ایشان برای حرکت به سمت تعالی و معنویت بهره مند باشیم. و من الله التوفیق

دیدگاه شما