تازه های سایت

کد مطلب: 15561
30. آذر 1392 - 8:14
استاندار همدان گفت:عزل و نصب های انجام شده تا کنون در همدان قانونی بوده و در هیچ یک از موارد شتابزده عمل نشده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، محمد ناصر نیکبخت در نشست با نخبگان بسیج دانشجویی استان همدان افزود:تاکنون چند عزل و نصب در ستاد استانداری همدان و سه مورد نیز در سطح ادارات استان انجام شده است که تمامی این انتصاب ها و انتخابها از بین نیروهای بومی انجام شده است.

وی با بیان اینکه عزل و نصب های استان تحت تاثیر هیچ توصیه و سفارشی قرار ندارد، اظهارداشت:اگر بنا باشد تصمیم گیری در رابطه با یک استان در تهران انجام شود و نیرویی به یک استان تحمیل شود استاندار آن منطقه تنها نماینده عزل و نصب به شمار می رود.

استاندار همدان در خصوص شایعه عزل و نصب مدیران دانشگاههای استان نیز گفت :اگر نیاز و ضرورتی برای عزل و نصب روسای دانشگاه های استان پیش بیاید استانداری با تمام توان و قوت وارد خواهد شد.

وی گفت: هیچ کدام از معاونان استانداری سفارشی در رابطه با رییس دانشگاه پیام نور نداشته اند و این امر یک شایعه پراکنی بیش نیست.

نیکبخت اضافه کرد:تا زمانی که در سمت استاندار همدان قرار دارم هیچ گونه سفارشی را از کسی قبول نکرده و تمام همت خود را برای توسعه استان به کار خواهم گرفت.

وی گفت: رییس جمهوری فردی را که با گفتمان دولت همراه بوده و ولایت پذیر است و نیز افراط گرا نباشد را بهترین گزینه مدیریتی عنوان کرده است.

استاندار همدان افزود:از زمان آغار کارم در استانداری همدان هنوز پنج هفته گذشته است که در این مدت بیش از 970 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های عمرانی استان جذب کرده ام .

وی اضافه کرد: متاسفانه با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در کشور بودجه مصوب استان ها برای سال 93 حدود 33 درصد کمتر از سالجاری است.

استاندار همدان اضافه کرد: همدان یک استان سردسیر است که با توجه به شرایط جغرافیایی آن تاکنون باید بیش از 70 درصد اعتبارات استان تخصیص داده می شد، در حالیکه تاکنون با توجه به شرایط موجود تنها 23 درصد از اعتبارات استانی محقق شده است و با پیش بینی های موجود این رقم تا پایان سال تنها به 50 درصد خواهد رسید.

وی گفت :پرداختن به امور زیر بنایی و مسائل اقتصادی از مهمترین مسائل پیشروی استان است و توسعه راه های دسترسی به استان برای ترویج گردشگری و تامین آب برای کشاورزی از مهمترین دغدغه های استان به شمار می رود.

وی اضافه کرد:970میلیارد ریال اعتبار جذب شده در استان تاکنون برای فرودگاه ،راه آهن،ورودی جاده نهاوند، بیمارستان های در حال ساخت و تعمیر استان،انتقال پساب فاضلاب همدان به نیروگاه،منطقه ویژه اقتصادی در فامنین،سد سرابی،تکمیل چهار هزار واحد مسکن مهر استان و خرید ماشین های مورد نیاز راه سازی و سد تالوار بوده است.

وی اظهارداشت : مشکل اصلی دانشجویان امروز مشکلات معنوی است و این نشست ها می تواند در انتقال نظرات و دیدگاه های دانشجویان موثر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در این نشست گفت:دولتی که عملکرد آن با نقد و نظارت همراه باشد دولت پاک باقی خواهد ماند که خوشبختانه این نقد و نظارت ها در دولت یازدهم وجود دارد.

ˈمحمد ابراهیم الهی تبارˈادامه داد:بودجه ای که برای سال 93 در نظر گرفته شده واقع گرایانه بوده و بودجه سالجاری نیز به طرح ها تعلق خواهد گرفت.

وی اضافه کرد:اعتبارت موجود ابتدا برای طرح های دارای الویت اختصاص یافته و بعد به سایر طرح ها پرداخته می شود.

وی عنوان کرد: نیروهایی که در سال های گذشته جذب آموزش و پرورش و آموزش عالی صورت گرفته بی سامان بوده و نیازمند بررسی بیشتری در این زمینه است.

در این نشست همچنین نمایندگانی از دانشگاه های مختلف استان به بیان مسائل روز و نیازهای دانشگاه های استان پرداختنه و پرسش و پاسخ هایی مطرح شد.

دیدگاه شما