تازه های سایت

کد مطلب: 15346
23. آذر 1392 - 8:45
پایگاه خبری گرو : امام جمعه نهاوند گفت: ملت قهرمان ایران که در تمامی صحنه ها با جان و دل ازدستاوردهای انقلاب دفاع کرده است هر گز اجازه نخواهد داد که آمریکا منافع نظام اسلامی را زیر پا بگذارد و لذا در مقابل زیاده خواهیه ای آنان محکم ایستادگی می کند .

به گزارش پایگاه خبری گرو،  حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند با بیان اینکه مردم و مسوولان ایران اسلامی متعهد به مفاد توافقنامه ژنو هستند افزود: مردم و مسئولین ما بر اساس توا فقنامه های که با غربیها امضا نموده اند بر تعهدات خود پایبند هستند اما هرگز اجازه نمی دهند که آمریکا زیاده خواهی داشته باشد.

وی افزود: دشمنی و کینه آمریکا با انقلاب اسلامی دیرینه است لذا آنها قابل اعتماد نبوده و نیستند و با ما سر سازگاری و مصالحه ندارند .

امام جمعه نهاوند گفت: هدف آمریکا تامین منافع رژیم صهیونیستی است و برای خدمت به این رژیم غاصب حتی پایبند به تعهدات و توافقنامه خود که امضا نموده نیست و این بهترین دلیل بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکاست.

وی گفت: ملت ایران برای به دست آوردن دانش هسته ای بهای سنگینی پرداخته و شهدای زیادی را تقدیم کرده است لذا تیم مذاکره کننده کشورمان باید با دقت و تیز بینی روند مذاکرات را پیش ببرد ومراقب ترفندهای دشمنان باشد.

خطیب جمعه نهاوند دربخش دیگری از سخنانش به دیدار اخیراعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با سیاستگذاران فرهنگی به نکات مهمی اشاره کردند که لازم است از سوی مسئولین جدی گرفته شود.

وی افزود: امروز مقوله فرهنگ در کشور یک مبحث زیر بنایی است که تدوین برنامه های دیگر می بایست بر آن استوار باشد و چنانچه ما در این بخش توفیقات بزرگی داشته باشیم قطعا اثر مثبت آن در دیگر بخشها محسوس خواهد بود.

وی از دستگاههای اجرایی خواست که با دقت و ظرافت در این زمینه گام بردارند و با شناسایی مولفه های فرهنگ اصیل اسلامی و بومی آنرا در بین مردم و به ویژه جوانان ترویج کنند.

امام جمعه نهاوند با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت استاد ˈمفتحˈ افزود: دانشگاه و حوزه های علمیه دو نهاد اثر گذار در ساختار جامعه هستند که وحدت و هماهنگی بین این دو نهاد می تواند نتایج مثبتی را برای نظام داشته باشد.

وی یاد آور شد: دشمنان انقلاب پس از تشکیل نظام اسلامی همواره سعی داشته اند که بین حوزه و دانشگاه اختلاف بوجود آورند اما دانشجویان و طلاب نشان داده اند که در دام آنها اسیر نخواهند شد.

دیدگاه شما