تازه های سایت

کد مطلب: 15172
17. آذر 1392 - 8:24
سرپرست تیم هیئت کشتی رستم‌کلا مدعی شد کشتی‌گیران خارجی این تیم در دیدار مقابل ثامن‌الحجج سبزوار با تیم حریف تبانی کرده‌اند و موجب شکست تیم‌شان شده‌اند.

 

خبرگزاری فارس: کشتی‌گیران خارجی با تبانی با تیم حریف باختند/ آنها را به ما تحمیل کردند

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از  خبرگزاری فارس اسماعیل انواری، در خصوص عدم پرداخت مبالغ قرارداد اعضای تیم هیئت کشتی رستم‌کلا گفت: بعد از قهرمانی در لیگ دسته اول با اصرار مردم شهر، تصمیم به حضور در لیگ برتر گرفتیم و تیم ما با بودجه کاملاً مردمی اداره می‌شود. البته 30 درصد از قراردادهای کشتی‌گیران و کادر فنی آماده شده که چک به آنها تحویل شده است و تا 25 همین ماه به آنها پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ با اینکه پول حضور در لیگ را واریز کرده بودیم، انصراف دادیم، اما با اصرار کشتی‌گیرانی مانند عباس طحان که گفتند پول برای ما مهم نیست و فقط می‌خواهیم در لیگ کشتی بگیریم دوباره اعلام حضور کردیم، اما حالا این مسائل بوجود آمده است.

انواری با انتقاد از عملکرد کشتی‌گیران خارجی‌شان در لیگ گفت: متأسفانه مبلغ قابل توجهی از هزینه‌های تیم را خرج جذب کشتی‌گیران خارجی کردیم. در حالی‌ که قرارداد این کشتی‌گیران، پیش از سفر به ایران و در توافق اولیه برای شکست 2 هزار و به ازای هر پیروزی 6 هزار دلار بود، کسی که آنها را آورده بود و خود محمدی هم گفته بود، اما زمانی ‌که قرارداد نوشته شد مسیر را عوض کردند. در کمال تعجب در سازمان لیگ برای هر مسابقه (چه برد، چه باخت) 8 هزار دلار در قرارداد آنها ثبت شد، در حالی ‌که به هیچ عنوان در این مدت انتظارات ما را برآورده نکردند.

وی تصریح کرد:‌ با تمام این اوصاف این کشتی‌گیران با وجود اینکه خسته بودند و تمرینی نداشتند بدون استراحت در هفته نخست آلداتوف نجاتیان را 8 بر 2 برد و زاسایف هم آذرشکیب را 6 بر 2 مغلوب کرد، اما در هفته سوم چطور آلداتوف، حامدی‌پور را که به همه در لیگ باخته بود، به زحمت می‌برد.

انواری مدعی شد: زاسا‌یف، کشتی‌گیر 120 کیلوگرم ما که مدال نقره جهان را در اختیار دارد در حالی ‌که مقابل پرویز هادی 6 امتیاز پیش بود در کمال ناباوری نتیجه را 9 بر 6 به حریفش واگذار کرد. آلداتوف، کشتی‌گیر وزن 84 کیلو ما هم در مقابل ثامن‌الحجج به طرز عجیبی مقابل حامدی‌پور کشتی گرفت و به زحمت با نتیجه 6 بر 6 برنده شد در حالی‌که اگر کشتی ادامه پیدا می‌کرد می‌باخت. ما نسبت به عملکرد این کشتی‌گیران مشکوک بودیم و بعد از بازبینی فیلم مسابقات، یقین پیدا کردیم که آنها با تیم حریف (ثامن‌الحجج سبزوار) تبانی کرده‌اند.

سرپرست تیم هیئت کشتی رستم‌ کلا گفت:‌ مدارک‌مان را هم برای این موضوع به فدراسیون کشتی ارسال کردیم، اما در حالی ‌که دو هفته از این ماجرا می‌گذرد هنوز اقدامی برای رسیدگی به پرونده آنها نشده است. نسبت به این موضوع معترض هستیم و از مسئولان فدراسیون کشتی می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کنند.

انواری با اشاره به عملکرد کشتی‌گیران خارجی ادعا کرد: کشتی‌گیری که مقابل آذرشکیب که قهرمان جهان را مغلوب کرد، به پیروزی رسیده است، چطور به یک کشتی‌گیر گمنام می‌بازد؟ کشتی‌گیران خارجی را به ما تحمیل کردند و آنها با تبانی خود پیروزی را از تیم ما مقابل ثامن‌الحجج گرفتند. متأسفانه اخلاق در کشتی از بین رفته است. از طرفی عباس طحان بعد از اتمام نقل و انتقالات گفت پایم درد می‌کند و نمی‌توانم کشتی بگیرم در حالی که اگر زودتر می‌گفت کشتی‌گیر دیگری را جایگزین می‌کردیم. چرا کشتی‌گیر دیگر ما که 5 کیلوگرم اضافه وزن دارد باید روز مسابقه ناهار بخورد و مربی توجهی به آن نکند.

وی افزود: چطور در فدراسیون فوتبال ظرف 48 ساعت به تخلفات انضباطی رسیدگی و رأی صادر می‌شود، اما در حالی‌که دو هفته از اعتراض ما به عملکرد کشتی‌گیران‌مان در دیدار با ثامن می‌گذرد، هیچ اتفاقی نیفتاده است. در حالی که به ما فشار می‌آورند که پول کشتی‌گیران خارجی را زودتر پرداخت کنیم.

انواری تصریح کرد: خواستار ارزیابی توسط کارشناسان شدیم. نفراتی مانند رضایی و برزگر کارشناس کشتی هستند باید در این رابطه نظر بدهند، اما هنوز جوابی نگرفته‌ایم؛ در حالی که تمام کسانی که در سالن حضور داشتند و حتی نماینده فدراسیون و سازمان لیگ تبانی این کشتی‌گیران را تأیید کردند. اگر سازمان لیگ فدراسیون کشتی حرف نماینده خودش را قبول ندارد، چرا آنها را به مسابقات اعزام می‌کند؟

وی با اشاره به عملکرد مراد محمدی گفت: محمدی نهایت تلاش خود را به کار بست، ما زمانی‌که با او صحبت کردیم قرار نبود به اردوهای تیم ملی برود، در حالی‌که 2 هفته زمان را به خاطر حضور وی در اردوی نوجوانان و سفر به روسیه از دست دادیم. با این شرایط چطور می‌توان انتظار نتیجه‌گیری داشت؟

دیدگاه شما