تازه های سایت

کد مطلب: 15022
10. آذر 1392 - 9:04

139209091400261061640813

«آقای معلم»‌ زندگی‌نامه شهید «محمد طالبیان» شهید نمونه کشوری در سال ۹۰ است که از سوی انتشارات فاتحان منتشر و هفته جاری در بازار نشر توزیع خواهد شد. شهید طالبیان از هم‌سلولی‌های رهبر انقلاب در زندان‌های طاغوت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو  انتشارات فاتحان،‌ زندگی‌نامه شهید محمد طالبیان را با عنوان «آقای معلم» منتشر کرد. «آقای معلم» زندگی‌نامه شهید طالبیان است که از زبان همرزمان و خانواده وی روایت شده است.

شهید طالبیان از معلمان استان همدان است که پیش از انقلاب در مبازارت علیه طاغوت از مبارزان گروه «ابوذر»‌ به شمار می‌رفت،‌ پس از انقلاب در وزارت آموزش و پروش خدمت کرد و با شروع جنگ به جبهه رفته و خدمات قابل توجهی از خود ارائه کرد. شهید محمد طالبیان در عملیات مرصاد مفقود‌الاثر شد.

این شهید در سال 90 به عنوان شهید نمونه کشوری از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب شد. رهبر انقلاب که در دوران مبارزات انقلابی و اسارت در زندان‌های ساواک با این شهید بزرگوار آشنا شده‌اند. درباره این شهید فرموده‌اند: «باید یاد این مرد زحمتکش و مبارز واقعی را که ما می‌شناختیم، گرامی بداریم.»

شهید محمد طالبیان از فعالان سیاسی قبل انقلاب بود. او رهبری معنوی گروه ابوذر را بر عهده داشت، اما در اقدامات مسلحانه گروه شرکت نمی‌کرد. وی در ایام مبارزه علیه رژیم پهلوی توسط ساواک دستگیر و به ده سال زندان محکوم شد. پنج سال از محکومیت خود را در زندان سپری کرد و همزمان با پیروزی انقلاب از زندان آزاد و پس از آن مسئولیت کمیته انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، شهرداری و بنیاد مسکن شهر نهاوند را بر عهده داشت.

طالبیان با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به جبهه‌های دفاع مقدس رفت. وی در جمع رزمندگان با برگزاری کلاس از هر فرصتی برای بالابردن آگاهی و بینش رزمندگان در ارتباط با مسائل دینی و اجتماعی استفاده می‌کرد.

کتاب «آقای معلم» بر اساس مصاحبه‌های انجام شده در طول چهار سال جمع‌آوری شده است. این کتاب پیش از این با عنوان «یک آسمان صبح» منتشر شده بود اما انتشارات فاتحان در چاپ دوم این اثر 20 خاطره دیگر بر اساس مصاحبه‌های انجام شده به اثر اضافه کرده است. چاپ اول و دوم این کتاب بدون توزیع در بازار در اختیار اداره آموزش و پروش استان همدان قرار گرفته است.

اینک انتشارات فاتحان چاپ سوم این اثر و ویراست نخست را با طرح جلدی جدید و افزودن خاطرات تازه به محتوای پیشین برای نخستین بار در بازار توزیع خواهد کرد.

دیدگاه شما