تازه های سایت

کد مطلب: 14805
3. آذر 1392 - 8:48
از آغاز فعالیت شورای اسلامی دوره چهارم شهر نهاوند بیش از دو ماه می گذرد ولی هنوز وضعیت شهردار شهر نهاوند مشخص نشده و این مهم همچنان امروز و فردا می شود.

546385_3X7KIM6a

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از  خبرگزاری مهر، هنوز زمان آغاز رسمی فعالیت شورای شهر دوره چهارم نهاوند فرا نرسیده بود که شورای شهر نهاوند برای اولین بار شهردار شهر نهاوند را انتخاب و با اکثریت آرا علیرضا امامی که شهردار ملایر بود را بعنوان شهردار نهاوند انتخاب کرد.

در روز 12 شهریور و با آغاز رسمی فعالیت شوراها، شورای شهر نهاوند در اولین جلسه رسمی خود علیرضا امامی را بهنوان شهردار جدید نهاوند انتخاب و نام وی را به استانداری همدان اعلام کرد و منتظر ابلاغ حکم علیرضا امامی بعنوان شهردار نهاوند بود که ناگهان تصمیم شورای شهر ملایر در روز 16 شهریور شورای شهر و مردم شهر نهاوند را در شوک بزرگی قرار داد و شورای شهر ملایر امامی را در سمت خود ابقا کرد تا بر پیچیدگی انتخاب شهردار نهاوند اضافه شود.

چند روزی بحث و اعلام نظرها  از سوی اعضای شوراهای شهرهای ملایر و نهاوند ادامه داشت تا جایی که رئیس شورای شهر نهاوند گفت: روند انتخاب شهردار جدید نهاوند مقداری طول کشیده که شورای شهر نهاوند در این تأخیر مقصر نیست و عوامل دیگر باعث شدند انتخاب شهردار نهاوند تاکنون انجام نشود.

عبدالعلی ملکی به خبرنگار مهر گفت: اعضا شورای شهر دوره چهارم از زمانی که با رای مردم انتخاب شدند و در شرایطی که به طور رسمی به عنوان شورای شهر آغاز به کار نکرده و مراسم تحلیف هم انجام نشده بود جلسات مختلفی برای انتخاب شهردار برگزار کردند که نتایج این جلسات و بررسی و صحبت با گزینه های مختلف بومی و غیر بومی برای تصدی شهرداری نهاوند در روز 12 شهریور و در نخستین جلسه رسمی شورای شهر نهاوند با اعلام رسمی علیرضا امامی به عنوان شهردار نهاوند مشخص شد.

ملکی ادامه داد: علیرضا امامی در سه دیدار و جلسه رسمی اعضا شورای شهر نهاوند حضور یافت که دو جلسه رسمی آن در حضور مجتبی مولوی فرماندار شهرستان نهاوند و مهدی سنایی نماینده مردم شهرستان نهاوند برگزار شد و در این جلسات علیرضا امامی رسما و مکتوب اعلام کرد هیچ انگیزه و اشتیاقی برای ادامه کار در شهر ملایر ندارد و هرچه توان و نیرو داشته در ملایر صرف کرده و قصد دارد در شهر جدید فعالیت کند.

شهری که اولین شهردار را انتخاب کرد شهردار ندارد

وی افزود: همین اظهارات صریح و قاطع امامی و امضا صورت جلسه موافقت با شورای شهر نهاوند باعث شد تا نهاوند به عنوان نخستین شهر در استان همدان شهردار خود را انتخاب و به استانداری همدان اعلام کند.

 

اما در حالیکه اعضا شورای شهر و مردم شهر نهاوند منتظر اعلام ابلاغ علیرضا امامی به عنوان شهردار نهاوند بودند در اقدامی غیر منتظره در روز 16شهریور ناگهان شورای شهر ملایر علیرضا امامی را به عنوان شهردار جدید خود اعلام می کند و شورای شهر نهاوند اولین ناهماهنگی را از شهر همجوارش دریافت کند.

مردم شهر نهاوند که از شورا و شهرداری خاطرات خوبی نداشتند  و در دوره سوم شوراها بیشترین ضربه و صدمه را به مجموعه شهری و تغییر و تحول در مدیریت شهری  نهاوند به خاطر تعویض و تغییر پی در پی شهرداران دیده بودند از منتخبین خود در شورا فقط یک انتظار داشتند که وضعیت شهردار نهاوند را در کمترین زمان ممکن مشخص کنند.

اما از زمانی که شورای شهر  چهارم  نهاوند به طور رسمی کار خود را آغاز کرده بحث انتخاب شهردار جدید و تغییر و تحولات مربوط به حوزه مدیریت شهری به یکی از مهمترین موضوعات مطرح میان مردم شهر و محافل رسانه‌ای استان همدان تبدیل شده است.

پرونده امامی با انتخاب وی از طرف ملایری‌ها  و عذر خواهی از مردم شهر نهاوند بسته شد و  از این رو تلاش برای گزینه جدیدی که مورد تأئید شورا و ملاکهای انان باشد آغاز شد، هرچند معرفی سرپرست شهرداری در سریع‌ ترین زمان ممکن تا حدودی آرامش را در حوزه مدیریت شهری نهاوند حفظ کرد اما تاکنون خبری از اعلام رسمی شهردار نهاوند انجام نشده است.

زمان از شورای شهر نهاوند گرفته شده است

این فرایند باعث شد زمان از شورای شهر نهاوند گرفته شود و با توجه با اینکه مردم خواهان تغییر و انتخاب شهردار جدید بودند در انتخاب شهردار نهاوند تأخیر حاصل و شورای شهر بر روی انتخاب گزینه بعدی متمرکز شد.

نایب رئیس و سخنگوی شورای شهر نهاوند نیز در همین زمینه مهمترین ملاک و ویژگی شهردار نهاوند را میزان تحصیلات، سوابق درخشان اجرایی و موفق و سابقه کار اجرایی در شهرداری، محبوبیت و توان بالا در انجام کارهای سخت عنوان میکند.

محمد صامد جهانیان با اعلام این موضوع که فرایند انتخاب شهردار در مسیری قرار گرفت که انتظار نمی رفت، افزود: برنامه ریزی برای توسعه امور فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و تغییر مبلمان شهری مهمترین اصول کاری شورای دوره چهارم نهاوند است.

جهانیان گفت: شورای شهر نهاوند در این دوره به دنبال جبران کاستی‌های شوراهای گذشته و پایان دادن به حاشیه‌های تعویض های پی در پی شهرداران است.

وی به مهر گفت: بعد از نیامدن امامی به نهاوند شورای شهر جلسات متعددی برگزار کرد و با چندین گزینه بومی و غیر بومی مذاکره و جلسات مختلفی برگزار و در نهایت فردی را بعنوان شهردار جدید نهاوند معرفی کرده و منتظر ابلاغ حکم وی توسط استانداری هستیم.

مردم شهر نهاوند هم دغدغه و نگرانی خود را از فرصت سوزی و رفتن موقعیت های مناسب از مدیریت شهری نهاوند پنهان نمی کنند و با بیان این موضوع که در طولانی شدن انتخاب شهردار شورای شهر کمترین نقش را داشته است عقیده دارند شورای شهر نهاوند باید بهتر از آنچه اتفاق افتاده عمل می کرده است.

علی حمیدی با اعلام اینکه این برای اولین بار نیست که شهر نهاوند در انتخاب شهردار دچار مشکل می شود به خبرنگار مهر می گوید: نمی دانم چرا شورای شهر نهاوند از شهردار بومی استفاده نمی کند تا سرعت پیشرفت کارها و انجام امور شتاب بیشتری داشته باشد.

انتخاب شهردار بومی برای نهاوند کارامد و موفق تر خواهد بود

حمیدی انتخاب شهردار بومی را برای نهاوند کارامد و موفق تر میداند و عنوان می کند شهر نهاوند در سالهای گذشته در حوزه مدیریت شهری دچار مشکلات و گرفتاری های فراوانی بوده است که فقط یک شهردار بومی می تواند برای آنها چاره ای بیندیشد.

وی سد معبر، ترافیک، نداشتن پارکینگ، کمبود مراکز تفریحی، کمبود سرویس بهداشتی را مهمترین مشکلات شهری نهاوند عنوان می کند که تاکنون فکر اساسی برای حل آنها نشده است و در سالهای گذشته با استناد به این مطلب که شهرداری نهاوند درآمد و بودجه کافی ندارد روند تغییر مبلمان شهری و زیبا سازی با مشکل و تأخیر روبرو بوده است که این موضوع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست چون شهرهای کوچکتر از نهاوند در سالهای گذشته توسعه و پیشرفت مطلوبی داشته اند.

حمیدی ادامه داد: مشکل اصلی شهر نهاوند فرهنگ سازی است و در طرح های اجرایی سالهای گذشته نهاوند در حوزه شهری انتقادها و نارضایتی مردم وجود دارد که علت آن عدم استفاده از متخصصین و مشاوران ارشد در زمینه های مختلف است و انتظار مردم نهاوند این است که اعضا شورای شهر نهاوند بر قول و عهد خود برای ساماندهی به مشکلات شهری نهاوند و انتخاب یک شهردار کارامد و موفق عمل کند.

تورج شهبازی دبیر است و از اینکه چرا شهر نهاوند همیشه در انتخاب شهردار با مشکل روبرو می شود ابراز تأسف می کند و می گوید: هر روز فاصله نهاوند با شهرهای همجوار و حتی کوچک تر از خود بیشتر می شود، در شهر نهاوند کارهای انجام نشده فراوانی بر زمین مانده که برای رفع عقب ماندگی و انجام آنها همت و مشارکت خواستن از مردم نهاوند بهمراه مدیریت و پیگیری شورای شهر نهاوند ضرورت دارد.

هزینه کردن از هر کسی برمی‌آید و نیاز به تبحر ندارد

شهبازی بیان داشت: نهاوند به شهرداری نیاز دارد که درآمدزا باشد و بتواند درآمد حاصله را صرف توسعه و پیشرفت شهر کند چراکه هزینه کردن از هر کسی برمی‌آید و نیاز به تبحر ندارد و برای رسیدن به این موضوع  ثبات مدیریت شهردار و ترجیح دادن منافع مردم و شهر نهاوند توسط شورا بر همه چیز، جلوگیری از تک روی و اعمال سلایق شخصی در شورا و شناخت اولویت های مورد نیاز نهاوند ضروری و بدیهی است.

وی مهمترین مشکلات نهاوند را کم‌ توجهی به بافت‌های فرسوده شهر، رعایت نکردن عدالت در تقسیم فضای سبز شهر و ساخت‌و‌سازهای جزیره‌ای که در یک منطقه نمای بسیار خوبی به شهر داده و در منطقه‌ای دیگر به بدترین شکل ممکن ساخته شده است عنوان می کند و می گوید: نهاوند به شهرداری نترس، مدبر و خلاق نیاز دارد که آغازگر یک تحول انقلابی در شهر نهاوند باشد.

آنچه مسلم است اینکه بطور قطع مردم مانند گذشته و حتی زیرکانه و هوشمندانه‌تر از آن فعالیت‌های شورای اسلامی شهر را دنبال می‌کنند تا اعضای آن آنچه را که در توان دارند به کار بندند و با وجود اینکه مهم‌ترین وظیفه شوراهای اسلامی شهر انتخاب شهردار است، اما شهردار به تنهایی نمی‌تواند، کاری از پیش ببرد و نیازمند همراهی و یکپارچگی اعضای شورا است.

مردم شهر نهاوند به  منتخبان خود در شورای چهارم رأی قاطع داده اند تا برای حل مشکلات شهری و معضلات رفاهی شهر نهاوند تدبیر و طرحی نو اندیشه کنند که در همین زمینه انتخاب یک شهردار متخصص و با تجربه، کارآمد بودن، ارتباط مستمر با مردم، بررسی مشکلات و آسیب‌های شهر و ریشه‌یابی آنها، پیگیری مستمر، فعالانه و خلاقانه برنامه‌ها، حل مشکل ترافیک و پارکینگ در خیابان اصلی شهر نهاوند، دقت و نظم در انجام فعالیت‌ها و برنامه‌ها به خصوص برنامه های فرهنگی، تعامل مستمر با مسئولین ادارات نهاوند، برنامه‌ریزی برای رفع عقب‌ماندگی‌های عمرانی شهر، توجه خلاقانه به زیباسازی شهر و دقت در انتخاب شهردار و همچنین ارائه گزارش ماهانه از طریق مجمع عمومی ‌به مردم مطالبات به حق و قانونی مردم نهاوند از شورای شهر است.

دیدگاه شما