تازه های سایت

کد مطلب: 14521
25. آبان 1392 - 9:16
فرماندار شهرستان نهاوند گفت :ما در مذاکرات هسته اي به دنيا نشان داديم که از حسن نيت لازم براي شفاف سازي در مساله هسته اي برخوردار هستيم و اين رويکرد غرب است که بايد در عمل نشان دهد آيا مي خواهند با جريان مذاکرات همراهي کنند و يا به دنبال بهانه مي باشند
546385_LSy3NFzJ

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مجتبي مولوي فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به ضرورت اصل مذاکره در روابط بين الملل افزود:در کشور ما محوريت مذاکرات بين المللي و ديپلماسي بر اساس سه اصل عزت،حکمت و مصلحت که مورد وثوق بزرگان نظام به ويژه مقام معظم رهبري مي باشد قرار دارد که اين اصل همواره در دولتهاي مختلف مورد توجه قرار گرفته است .

فرماندار شهرستان نهاوند استفاده از ديپلماسي و ارتباط با دنيا را از رويکردهاي دولت جديد براي کاهش مضايق و مشکلات اقتصادي بوجود آمده ذکر کرد و گفت: رويکرد دولت يازدهم استفاده از فن ديپلماسي براي ارتباط بيشتر با دنيا است تا از رهگذر آن مضايق و مشکلاتي را که از مسائل مختلف بر کشور ناشي شده برطرف و کاهش دهند.

وي مذاکرات هسته اي را بخشي ار راهبرد اساسي در حوزپه ديپلماتيک ذکر کرد و گفت: مذاکرات از ساليان گذشته در جريان بوده و کشورهاي غربي با محوريت آمريکا و لابي صهيو نيستها همواره تلاش نموده اند در حوزه هسته اي براي ما مشکلاتي را ايجاد کنند و نگذارند حقوق مسلم ايران تامين شود.

اين کارشناس ارشد روابط بين الملل در ادامه اصل مذاکره در روابط بين الملل را امري اجتناب ناپذيردانسته اما الزاماتي را براي آن برشمرده و اضافه کرد:اصل مذاکره با کشورهاي دنيا جهت اطلاع رساني از واقعيتهاي کشورمان اصل مسلمي است که غير قابل انکار مي باشد اما الزاماتي در اين بين وجود دارد که مي بايست مد نظر قرار گيرد.

وي به الزامات مورد نظر اشاره کرد و گفت: مذاکره بايد در حوزه عزت و اقتدارو با نگاه برابر مبتني بر تامين منافع حقوقي و حفظ حقوق هسته اي از جمله غني سازي در داخل کشورصورت گيرد که خوشبختانه تيم مذاکره کننده نشان داد به اين مسائل توجه داشته است.

وي برنامه هاي هسته اي ايران اسلامي را صلح آميز خواند و گفت: مسئولين ما و در راس آنها مقام معظم رهبري همواره برصلح آميز بودن برنامه هسته اي تاکيد داشته اند و آنرا حق مسلم ما براي توسعه کشور و استفاده از آن براي نسلهاي آينده عناون کرده اند

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: ما در چارچوب مقررات آژانس دنبال حقوق هسته اي خودمان هستيم و و با استفاده از تجارب کسب شده در اين زمينه حق خود را مطالبه خواهيم کرد.

وي فرصت پيش آمده مذاکرات را فرصتي براي غرب عنوان کرد و گفت: ما بدنبال راستي آزمايي هستيم و راستي آزمايي ما براي بازرسان غرب محرز شده لذا اين مذاکرات فرصت خوبي براي غرب است که از آن در جهت حسن نيت براي حل مساله هسته اي ايران استفاده هاي لازم راببرد.

وي تحريمهاي اعمال شده بر عليه مردم ايران را ظالمانه عنوان کرد و گفت: تحريمهاي اعمال شده بر عليه مردم ما ظالمانه و ناقض حقوق بين الملل مي باشد زيرا ما در هيچ کجا از قوانين و مقررات بين المللي تخطي نکرده ايم.

وي مذاکرات اخير را سازنده و اثر گذار در اعلان حقانيت جمهوري اسلامي عنوان کرد و گفت: مذاکراتي که صورت گرفت چنانچه به نتايج مثبتي رسيد همه از آن سود مي برند و اگر هم موفقيتي حاصل نشد يک تجربه براي نظام محسوب شده و حسن نيت ما را به دنيا نشان مي دهد .

وي در پايان بار ديگر با تاکيد بر الزامات مذاکرات اخير گفت: اولين اقداماتي که بايد از سوي غرب اعمال شود ايجاد اعتماد سازي طرفيني و لغو تحريمهايي که يک طرفه ايجاد شده و همچنين به رسميت شناخته شدن حقوق هسته اي جمهوري اسلامي مي باشد

دیدگاه شما