تازه های سایت

کد مطلب: 14462
20. آبان 1392 - 14:05

indexرئیس اداره شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: مراکز توزیع غیرمجاز داروهای نیروزا در خیابانها و مغازه های نهاوند باید پلمب شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، عباس سلگی  اظهار داشت: بیشتر داروهای نیروزا و مكمل‌های ورزشی سرطان‌زاست، اما استفاده از این داروها در دوره‌های تحصیلی راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه‌ها بیشتر است و بیشتر نوجوانان و جوانان در معرض آسیب استفاده از داروهای مكمل و روانگردان قرار دارند كه این امر بسیار نگران‌كننده است.

سلگی گفت: نگرانی از عوارض ناشی از تستسترون در داروهای مكمل ورزشی بسیار است و داروهایی كه در بدنسازی استفاده می‌شود می‌تواند عوارض جنسی هم داشته باشد.

وی افزود: با توجه به گسترش و رواج توزیع غیرمجاز داروهای نیروزا در خیابانها و مغازه های شهر نهاوند و عوارض جبران ناپذیر آن از بخشداریها و مراجع قضایی درخواست شده نسبت به تعطیلی و پلمب مراکز غیرمجاز فروش داروهای نیرو زا اقدام کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند عنوان کرد: سلامت امری مهم در تمام انسانها است که عوامل متعددی در شکل گیری آن نقش دارند و هر معضل اجتماعی و یا بهداشتی قطعاً سلامت افراد در جامعه را به مخاطره خواهد انداخت.

عباس سلگی افزود: در حالی كه نطفه اعتیاد پنهان در باشگاه‌های بدنسازی شكل می‌گیرد، اما هیچ یك از دستگاه‌های اجرایی در آیین‌نامه داخلی شان مسئولیتی برای مقابله با آن در نظر نگرفته‌اند.

سلگی گفت: شاید نفس گرایش جوانان به ورزش نقطه مثبتی در سلامت جامعه محسوب شود، اما رواج استفاده از داروها و مواد نیروزای غیرمجاز در رشته های ورزشی بدنسازی به معضل مهمی تبدیل شده ‌است.

دیدگاه شما