تازه های سایت

کد مطلب: 14245
14. آبان 1392 - 9:00
پایگاه خبری گرو : رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت : 180 مبلغ در دهه نخست ماه محرم به مناطق مختلف نهاوند اعزام شدند

5w3da30h
حجت الاسلام حسین گروسی در حاشیه اعزام این مبلغان به خبرنگار پایگاه خبری گرو گفت : جلسه توجیهی مسئولان اعزام مبلغ و کارشناسان امور مساجد نهاوند، براساس سنوات قبل جهت اعزام ایام تبلیغ دهه اول محرم در اداره  تبلیغات اسلامی نهاوند  برگزار شد.
وی  گفت: براساس سنوات گذشته 180 مبلغ در دهه اول ماه محرم جهت ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و نهضت حسینی و حماسه عاشورا به مناطق مختلف شهری و روستاهای نهاوند اعزام شدند.

وی  با بیان این‌که ماه محرم ماه امر به معروف، نهی از منکر و انس، تبیین معارف قرآن و اسلام است، اظهار داشت: مبلغان باید در ایام تبلیغی خود به تبیین و تشریح علت‌های قیام امام حسین(ع)، درس آموزی از مکتب عاشورا، درس گرفتن از عبرت‌های عاشورا و سبک زندگی اسلامی، عاشورای و حسینی بپردازند.

وی افزود: تبیین نشانه‌‌های ظهور، حکومت مهدوی، وظایف فرد منتظر، روح امید و نشاط، تشکیل حلقه‌های معرفت با محوریت بیان قرآن، تبلیغ چهره به چهره، ارتباط با نسل نو به ویژه دانش‌آموزان و جوانان، حضور در مدارس، جهت‌دهی و تقویت مراسم‌ها در ایام محرم به ویژه در عاشورا و تاسوعای حسینی، جلوگیری از ترویج خرافات از دیگر برنامه‌های مبلغان در ایام تبلیغی است.

حجت‌الاسلام گروسی تبیین ارزش‌های انقلاب، بصیرت افزایی، دفاع از مبانی انقلاب به ویژه اصل ولایت فقیه، تبیین شعار سال، جهت دهی به سفره‌های اطعام، جلوگیری از اسراف، اقامه نماز اول وقت، برگزاری مراسم‌های دعا، زیارت، ‌تشکیل جلسه‌های معرفت،‌ جلسات سخنرانی، خطابه، برنامه‌های قرآن، توجه به قرآن در ایام محرم، پرداخت به تفسیر کوتاه قرآن را از دیگر فعالیت‌های مبلغان در ایام تبلیغی ماه محرم برشمرد.

دیدگاه شما