تازه های سایت

کد مطلب: 14007
6. آبان 1392 - 8:56
پایگاه خبری گرو : فرماندار نهاوند گفت : سال گذشته در نهاوند 553 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد که امسال پیش‌بینی می‌شود این مبلغ با 20 درصد افزایش به بیش از 700 میلیون تومان افزایش یابد.
خبرگزاری فارس: پیش‌بینی افزایش 20 درصدی جمع‌آوری زکات در نهاوند

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مجتبی مولوی  در ستاد زکات شهرستان نهاوند اظهار داشت: اگر پرداخت زکات در جامعه نهادینه شود بخش بزرگی از مشکلات ناشی از فقر و محرومیت از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت‌های مناسب برای نهادینه کردن پرداخت زکات در جامعه استفاده شود، افزود: می‌توان از ظرفیت‌ روحانیون در ترویج معروفات به ویژه پرداخت زکات در جامعه بهره برد.

فرماندار نهاوند ماه محرم را یکی دیگر از ظرفیت‌هایی خواند که می‌توان از آن برای تبلیغ پرداخت زکات بهره گرفت، در ادامه گفت: استفاده از افراد معتمد، خوش‌سابقه و خوشنام به عنوان رابطان زکات می‌تواند در زمینه فرهنگسازی در پرداخت زکات مثمر ثمر باشد.

وی به برگزاری همایش زکات در چهار بخش مرکزی، خزل، زرین‌دشت و گیان نهاوند در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و ابراز داشت: این همایش با محوریت ائمه جمعه، روحانیون، شوراهای اسلامی روستاها و بخش‌ها می‌تواند در فرهنگسازی پرداخت زکات مؤثر باشد.

مولوی ادامه داد: سال گذشته در نهاوند 553 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد که امسال پیش‌بینی می‌شود این مبلغ 20 درصد افزایش به بیش از 700 میلیون تومان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده در هر روستا مستقیماً در پروژه‌های عمرانی همان روستا هزینه می‌شود، ابراز کرد: سال گذشته اجرای 44 پروژه عمرانی در بیش از 30 روستا موجب شد تا روستاییان از نعمت پرداخت زکات خود برای آبادانی محیط روستا بهره ببرند.

فرماندار نهاوند گفت: تاکنون در سال زراعی امسال 162 میلیون تومان زکات از کشاورزان شهرستان نهاوند جمع‌‌آوری شده است.

دیدگاه شما