تازه های سایت

کد مطلب: 13748
25. مهر 1392 - 8:39
پایگاه خبری گرو : مدیر کل دفتر امور شهری استانداری همدان از معرفی تعدادی از شهرداران این استان خبر داد و گفت: تاکنون حکم هفت نفر از شهرداران استان ابلاغ شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری گرو ، سلیمان حیدری‌دلگرم اظهار کرد: استان همدان دارای 29 شهر است که اعضای شورای اسلامی بسیاری از این شهرها گزینه پیشنهادی خود را برای نشستن بر صندلی شهرداری معرفی کرده‌اند.

 

وی افزود: شورای 26 شهر شهردار معرفی کرده‌اند و هم‌اکنون در مرحله دریافت حکم قرار دارند که فقط حکم شهرداران شهرهای همدان، بهار، سامن، مهاجران، قهاوند، کبودراهنگ و جورقان ابلاغ شده است و حکم شهردار همدان از طریق وزارت کشور تایید می‌شود.

 

حیدری‌دلگرم گفت: تاکنون شورای شهرهای نهاوند، تویسرکان و رزن تاکنون شهردار خود را معرفی نکرده‌اند و باید هرچه سریعتر نسبت به انجام این امر اقدام اهتمام بورزند، مابقی شهرهایی که هنوز شهردار ندارند، مدیران آنها در مرحله تعیین صلاحیت هستند.

 

وی درباره فرصت قانونی شوراها برای معرفی شهردار نیز اظهار کرد: بر اساس قانون یک فرد تنها به مدت سه ماه می‌تواند به عنوان سرپرست شهرداری را اداره کند، با توجه به اینکه 12 شهریور روز شروع فعالیت شوراهای چهارم بود، اعضای شورا حدود سه ماه وقت دارند تا شهردار را معرفی کنند.

 

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری همدان تصریح کرد: البته شوراها کمتر از سه ماه وقت دارند چرا که روند قانونی ابلاغ حکم شهردار نیز مدتی طول می‌کشد و همین امر سبب معرفی هرچه زودتر شهرداران توسط شوراها می‌شود.

 

دلگرم خطاب به اعضای شورای شهرهای نهاوند، تویسرکان، رزن گفت: از شوراهایی که تاکنون شهردار آن شهرها را معرفی نکرده‌اند تقاضا دارم زودتر شهردار را معرفی کنند و چنانچه مشاوره یا رایزنی نیاز داشته باشند با توجه به اطلاعاتی که از افراد و نیروهای مختلف برای مدیریت شهری داریم، می‌توانیم راهنمایی و افرادی را معرفی کنیم.

 

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر استعفاء شهردار ملایر اظهار کرد: شهردار ملایر استعفاء نداده است و زمانی معرفی شهردار به استانداری و دریافت حکم، مراحلی برای گذراندن مراحل قانونی وجود دارد و اگر قرار باشد فردی در این لیست نباشد انصراف داده و اعلام می‌کند که برای او حکم صادر نشود.

 

حیدری‌دلگرم افزود: در زمان فعالیت شورای سوم، امامی شهردار ملایر بود و اعضای جدید شورای شهر ملایر نیز این فرد را به عنوان گزینه خود برای شهرداری معرفی کردند که در مرحله ابلاغ حکم قرار دارد.

 

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری همدان بر عدم دریافت نامه انصراف توسط شهرداران معرفی شده، تاکید کرد و گفت: در حال حاضر چنین امری رخ نداده است و روند قانونی در حال انجام شدن است و بلافاصله بعد از آماده شدن احکام، شهرداران معرفی می‌شوند.

دیدگاه شما