تازه های سایت

کد مطلب: 13736
23. مهر 1392 - 9:15
پایگاه خبری گرو :سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند از تدوين بانک اطلاعات مساجد شهرستان نهاوند خبر داد

5w3da30h

به گزارش پایگاه خبری گرو ، حجت الاسلام حسين گروسي گفت: به منظور ساماندهي و برنامه ريزي بلند مدت فرهنگي در سطح اين شهرستان به ويژه برنامه‌ها و فعاليت‌هاي مربوط به امور مساجد و با هماهنگي هاي انجام شده بانک جامع اطلاعات مساجد شهرستان نهاوند در حال تأسيس است.

وي افزود :از آنجا که در حوزه برنامه‌ريزي براي کار فرهنگي داشتن اطلاعات درست و کافي جزء لاينفک مديريت فرهنگي است اين اقدام مي‌تواند در بلند مدت روند برنامه‌ريزي فرهنگي را در سطح شهرستان نهاوند سامان ببخشد.

گفتني است، شهرستان نهاوند داراي 209 مسجد شهري و روستايي در چهار شهر، 4 بخش و بيش از 150 روستا است.

تشکیل ستاد غدیر در شهرستان نهاوند

حجت الاسلام گروسي از تشکيل ستاد غدير در شهرستان نهاوند خبر داد و اظهار داشت: اين ستاد با عضويت فرماندار، امام جمعه و همچنين دستگاه ها و نهادهاي فرهنگي و تشکل و موسسات مردمي فعاليت خود را از حدود يک ماه قبل آغاز کرده و تاکنون براي ساماندهي فعاليت ها در دهه ولايت نشست هايي با حضور اعضا برگزار کرده است.

دبير ستاد غدير شهرستان نهاوند با اشاره به مناسبت هاي ارزشمند در ايام دهه ولايت ( 10 تا 25 ذي الحجه) اظهار داشت: تک تک اين مناسبت ها موجب ايجاد روحيه نشاط، شادماني و فرح بخشي معنوي در جامعه مي شود و انسان را به جايگاه واقعي انسانيت آشنا مي کند، پس بايد تمام همت و تلاش جامعه در اين ايام در خدمت اهل بيت(ع) و بزرگداشت مقام شامخ آن حجت هاي الهي قرار گيرد و از همه ظرفيت ها به خصوص هيئات مذهبي و تشکل هاي ديني، مساجد و حسينيه ها در اين راستا استفاده شود.

سرپرست اداره تبليغات اسلامي نهاوند، در ادامه با تأکيد بر ظرفيت بالاي تشکل هاي ديني و هيئات مذهبي اين شهرستان گفت: شهرستان نهاوند داراي زيربناي بسيار قوي مذهبي است و وجود تعداد زياد هيئت هاي مذهبي خود دليل بر اين موضوع است و لذا در ايام دهه ولايت ان شاء الله شاهد فعاليت بسيار خوب تمامي تشکل هاي ديني اعم از هيئات، حسينيه ها، کانون هاي فرهنگي ديني و موسسات قرآني خواهيم بود.

برگزاري جشن عيد غدير با سخنراني حجت الاسلام ابوترابي نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي، اقامه نماز عيد سعيد قربان، برگزاري مراسم قرائت دعاي عرفه، سرکشي از خانواده شهداي سادات، همچنين برگزاري 10 مراسم جشن در 10 مسجد از جمله برنامه هايي است که با محوريت اداره تبليغات اسلامي در دهه ولايت برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما