تازه های سایت

کد مطلب: 13686
21. مهر 1392 - 9:50
پایگاه خبری گرو : مراسم تقدیر از بهورزان شهرستان نهاوند در خانه معلم این شهر برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری گرو ،مرکزبهداشت شهرستان نهاوند به مناسبت روز بهورز مراسمی به منظور تقدیر و تجلیل از بهورزان شهرستاندر خانه معلم شهرستان برگزار کرد.

در این مراسم زمانیان رئیس مرکزبهداشت از تلاش و زحمات بهورزان در سنگر مقدم جبهه سلامتی تقدیر و قدردانی نمودند و آنها را سربازان این خط دانست .

 سپس دکترعباس سلگیمدیرشبکه بهداشت و درمان به تشریح جایگاه بهورز در سیستم ارائه خدمات بهداشتی پرداخت و اهمیت نقش بهورزان در ارتقای شاخص های نظام سلامت را بیان کرد .

وی کمبود نیروی انسانی و آموزش دیده را از مشکلات عمده بخش بهورزی عنوان کرد و گفت: تعدادی از بهورزان خانه های بهداشت در شرف بازنشستگی و یا از کار افتادگی می باشند و جایگزینی آنهامستلزم 2 سال آموزش می باشد که بتوانند مشغول فعالیت در خانه های بهداشت شوند. ولی قوانین حاضر اجازه جذب دانش آموز بهورزی را قبل از بازنشستگی بهورزان شاغل نمی دهد.

 سلگی درجمع بهورزان شهرستان و باتوجه به حضور مسئول محترم بهورزی استان همدان در این مراسم اظهارداشت: باتوجه به شرایط روستاهای شهرستان و نیاز به نیروی انسانی بهورز جهت پیگیری امور بهداشت در روستاها خواستار پیگیری جدی و موثر در زمینه جذب و پرورش بهورز جهت خانه های بهداشت می باشند

 

 

دیدگاه شما