تازه های سایت

کد مطلب: 13103
26. شهريور 1392 - 8:49
پایگاه خبری گرو : فرماندار نهاوند گفت: با توجه به اهميت سرويس هاي مدارس در فرايند تعليم و تربيت و به منظور تامين سلامت دانش آموزان لازم است كه مسوولان مربوطه بر فعاليت اين سرويس ها نظارت جدي داشته باشند.
 

به گزارش پایگاه خبری گرو ، " مجتبي مولوي" روز دوشنبه در شوراي آموزش و پرورش شهرستان نهاوند افزود: دو نهاد خانه و مدرسه در تامين سلامت دانش‌آموزان نقش موثري دارند و نظارت بر تمامي سرويس هاي حمل و نقل دانش آموزان از وظايف دستگاه هاي دولتي مسوول است.

وي ادامه داد: سلامت رفتاري رانندگان سرويس ها مانند برخورد محترمانه، شادابي، مرتب و تميز بودن آنان با اهميت است چرا كه دانش آموزان از افراد اطراف خود الگوبرداري مي‌كنند و اثرات مثبت يا منفي از برخورد رانندگان در ذهن آنها باقي مي ماند.

رييس شوراي آموزش و پرورش نهاوند ايمني و سالم بودن وسايل ايمني را از ديگر شرايط لازم براي سرويس هاي مدارس عنوان كرد و گفت: ايمني و عمر خودرو ،كارت معاينه فني و داشتن بيمه خودرو ، سلامت راننده سرويس، گذراندن موفق دوره هاي آموزش و دريافت گواهينامه شركت در دوره و تعهد به رعايت قوانين ومقررات رانندگي از جمله شرايط لازم براي سرويس هاي مدارس مي باشد.

وي بر اهميت رعايت ظرفيت لازم در سوار كردن دانش آموزان تاكيد كرد و گفت: گاهي مشاهده مي شود كه برخي رانندگان سرويس اقدام به سوار كردن دانش اموزان بيش ازحد ظرفيت خودرو مي كنند كه در اين زمينه لازم است كه پليس راه و راهنمايي و رانندگي دقت لازم را داشته باشند و فعاليت اينگونه سرويس ها را كنترل كنند.

فرماندار نهاوند رانندگان سرويس ها را ملزم به عقد قرارداد با مديران مدارس كرد و افزود: با توجه به اهميت فعاليت سرويس ها در تامين آرامش خاطر خانواده ها لازم است نظارت همه جانبه صورت گيرد و در برخورد با متخلفين هيچگونه اغماضي صورت نگيرد تا بتوان اطمينان خاطرخانواده ها را فراهم كرد.

دیدگاه شما